اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

انعقاد تفاهم‌نامه علمی سپاه فجر و دانشگاه شیراز

یک تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه شیراز منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه علمی سپاه فجر و دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز و به نقل از روابط عمومی سپاه فجر، آئین انعقاد تفاهم‌نامه علمی، پژوهشی و تحقیقات کاربردی بین سپاه فجر استان فارس و دانشگاه شیراز با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و دکتر حمید نادگران ریاست دانشگاه شیراز برگزار شد.

فرمانده سپاه فجر در این آئین با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سپاه فجر و دانشگاه شیراز نویددهندۀ آغاز یک حرکت پُرشتاب علمی در استان فارس است، گفت: ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، حمایت از نخبگان جوان، تحقیقات کاربردی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، خودکفایی در تولید محصولات دانش‌بنیان، پژوهش‌های کاربردی و تجمیع ظرفیت‌های علمی و فناوری استان فارس از اهداف مهم این تفاهم‌نامه هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه و جهادگران عرصه علم و فناوری از ارکان اساسی اقتدار نظامی و دفاعی کشور هستند، گفت: با تلاش اساتید انقلابی و جوانان نخبه کشور در صنایع دفاعی امروز در زمینه تجهیزات دفاعی نه‌تنها خودکفا هستیم بلکه تجهیزات دفاعی کشور قدرت مقابله با پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا را دارند و این اقتدار علمی و دفاعی در وقایع اخیر به‌صورت عینی مشاهده‌شده است.

سردار غیاثی با بیان اینکه حمایت از نخبگان و پژوهشگران جوان یکی از رویکردهای مهم سپاه در استان فارس است، گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه یک گام عملی و تأثیرگذار در راستای تحقق این رویکرد مهم است.

وی با بیان اینکه دو تیم متخصص از دانشگاه شیراز و سپاه فجر استان فارس در تدوین این تفاهم‌نامه همکاری داشته‌اند، گفت: موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویی را باید به مسائل کاربردی در جامعه معطوف کنیم، بستر مناسبی در سپاه ایجادشده تا طرح‌های نظری دانشگاه با کمک سپاه اجرایی شوند و موضوعات مرتبط با این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا بوده و قابلیت اجرا دارند.

سردار غیاثی با بیان اینکه سپاه فجر در قالب ارائه تسهیلات و مشاوره‌های علمی و پژوهشی از مبتکرین و مخترعین فارس حمایت می‌کند، گفت: در سال‌های اخیر هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای استان فارس با سپاه فجر در طرح‌های مختلف نظیر ساخت خانه برای محرومان و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان نتایج بسیار خوبی داشته و با تلاش دست‌اندرکاران این تفاهم‌نامه نیز به الگو و تجربه‌ای موفق در کشور تبدیل خواهد شد.

وی در حاشیه این آئین و در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) الگو و شاخص بصیرت انقلابی و اقدام جهادی است، گفت: جوانان عاشورایی و مؤمن در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با الگو گرفتن از سالار شهیدان برای دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات آمادگی کامل دارند.

فرمانده سپاه فجر بابیان اینکه دانشگاه مبدأ تحول و تعالی جامعه است، گفت: دانشگاه، اساتید و دانشجویان از ارکان اصلی ارتقاء سطح فرهنگ جامعه، پیشرفت علمی و توسعه صنعت کشور هستند و روشنگری پیرامون وقایع جاری کشور در فضای مجازی و رسانه‌ای رسالت مهم اساتید انقلابی است.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول