اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

انجام چک دوساله هواپیماهای ATR توسط متخصصان داخلی/مشکل تامین قطعه نیست

مدیر آشیانه شماره 3 هما با اشاره به انجام چک دوساله نیمه سنگین هواپیماهای ATR توسط متخصصان داخلی و در داخل کشور گفت: به دلیل تعهد کارخانه سازنده این هواپیماها مشکل تامین قطعه ندارند.

انجام چک دوساله هواپیماهای ATR توسط متخصصان داخلی/مشکل تامین قطعه نیست

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای فارس، خبرنگاران رسانه‌ها صبح امروز از ترمینال شماره 1 مهرآباد که عملیات چک دوساله نیمه سنگین ATRها در آن در حال انجام است، بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مدیر آشیانه شماره 3 مهرآباد در این باره به اصحاب رسانه گفت: کنترل سیستم اویونیک،‌ ارابه‌های فرود، تهویه، موتورها، دم هواپیما، فرامین کنترل و .. همه طبق کارت‌های صادره کمپانی ATR انجام می‌شود.

محمود نادری اضافه کرد: بازرسی‌ها در این حوزه همه توسط بازرسان ایران ایر انجام می‌شود و پس از آنکه مطمئن شدیم هواپیماها از نظر قطعات، خوردگی،‌ برآمدگی بدنه و ترک خوردگی مشکل خاصی ندارد به حالت اولیه برمی‌گردد. 

وی ادامه داد: پس از آنکه این کارها انجام شد تست روی ارابه فرود و موتورها انجام می‌شود و پس از پرواز آزمایشی هواپیما تحویل خط پرواز می‌شود.

مدیر آشیانه شماره 3 هما افزود: برای چک دوساله یک فروند ATR  ده روز کاری و 3 هزار و 500 نفر ساعت لازم است.

نادری گفت:‌اولین ATR به تازگی تحت چک دوساله قرار گرفت و به خط پروازی رفت. دومین و سومین ATR هم به ترتیب در حال چک دوساله هستند و با این حساب در حال حاضر 11 فروند ATR در خط پروازی فعال هستند.

وی ادامه داد:‌هر میزان ساعتی که هواپیما پرواز داشته باشد زمانی که به شکل دو ساله رسید باید این کار انجام شود.

* مشکل تامین قطعه برای ATRها نداریم

مدیر آشیانه شماره 3 هما با اشاره به تعهد سازنده ATR برای تامین قطعات این هواپیماها گفت: کارخانه، کارت‌های چک را صادر می‌کند و ما طبق دستورالعمل‌ها پیش می‌رویم و ایران ایر مجوز تعمیرات این ATRها را دارد.

نادری با بیان اینکه قبل از انجام چک پیش بینی همه قطعات انجام می‌شود، گفت: قطعات مورد نیاز از انبار خودمان تامین می‌شود و اگر قطعه نداشته باشیم، چک‌ها آغاز نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برای ورود این قطعات به کشور مشکل خاصی نداریم، گفت: البته این هواپیماها هر 500 ساعت هم یک چک سبک دارند.

مدیر آشیانه شماره 3 هما بیان کرد: بیشتر پروازهای داخلی هما از طریق هواپیماها بدنه باریک نظیر فوکرها و ATRها انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول