اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بحران نیروی انسانی مدارس تهران را تهدید می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌7 هزار نیروی انسانی از آموزش و پرورش خارج شده و تنها 490 نفر وارد شدند بنابراین تناسب مناسبی بین ورودی و خروجی وجود ندارد و این بحران تهران را تهدید می‌کند.

بحران نیروی انسانی مدارس تهران را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در آئین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران اظهار داشت: امسال یک میلیون و 200 هزار نفر دانش‌آموز در 41 هزار کلاس درس و در قالب 4 هزار و 900 مدرسه وارد مدارس می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس 560 هزار همکار فرهنگی نیز کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: در خصوص بازگشایی مدارس از 7 ماه گذشته اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و 18هزار نیرو در قالب 5 کارگروه ساماندهی شدند که این کارگروه‌ها در خصوص نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، تعیین صلاحیت، ارزیابی و تبلیغ و همینطور توجیه را بر عهده داشتند.

فولادوند افزود: 7 هزار نیروی انسانی خارج شدند و 490 نفر تنها وارد آموزش و پرورش شدند که تناسب مناسبی بین ورودی و خروجی نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود ندارد.

وی یادآور شد: بحران نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران را تهدید می‌کند و ما این موضوع را بارها مطرح کردیم و امیدواریم به زودی این مشکل برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌در کنار پروژه مهر عمده فعالیت‌ها معطوف به سرویس مدارس است و در سال گذشته 160 هزار دانش‌آموز تحت پوشش سرویس مدارس قرار گرفتند و 2 هزار مدرسه نیز از سرویس مدرسه استفاده کردند.

فولادوند افزود:‌در حوزه سرویس مدارس 24 هزار خودرو با حضور 300 پیمانکار فعالیت می‌کردند که جای قدردانی و تشکر از سازمان تاکسیرانی دارد.

وی  در خصوص سامانه سپند اظهار داشت: در این خصوص نباید تهران را با مجموعه شهرهای کوچک یکسان دید. تاکنون 24 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند ولی اطلاعات جزئی آنها را ما نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: در سال تحصیلی جدید 14 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور در مدارس حضور پیدا می‌کنند و این یک پروژه ملی است و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده آن بربیاید و باید تمامی دستگاه‌ها در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول