اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس‌جمهور موقت الجزائر ۱۲ دسامبر را زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد

رئیس‌جمهور موقت الجزائر پس از تشکیل کمیته عالی انتخابات، زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را ۱۲ دسامبر(۲۱ آذرماه) اعلام کرد.

رئیس‌جمهور موقت الجزائر ۱۲ دسامبر را زمان برگزاری انتخابات اعلام کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور موقت الجزائر یکشنبه شب در سخنانی خطاب به ملت این کشور اعلام کرد که با استفاده از اختیاراتی که قانون اساسی برای او تعیین کرده است، زمان برگزاری انتخابات را ۱۲ دسامبر(۲۱ آذر ماه) تعیین کرد.

بن صالح افزود که انتخابات فرصت بی‌نظیری برای اعتمادسازی در کشور است و می‌تواند آغاز یک مرحله درخشان باشد.

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، بن صالح تصریح کرد که شرایط ایجاب می‌کند انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود و این تنها راه‌حل دموکراتیک و موفق است که می‌تواند کشور را از وضعیت کنونی نجات دهد.

رئیس‌جمهور موقت الجزائر برگزاری انتخابات را ضروری خواند و گروه‌های سیاسی و مدنی را به اقدام گروهی برای برگزاری موفق انتخابات دعوت کرد.

پیش از این «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر خواستار برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) شده بود.

تعیین زمان برگزاری انتخابات در حالی است که مردم الجزائر روز جمعه برای سی‌اُمین هفته متوالی تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی بر عدم برگزاری انتخابات در سایه وجود عناصر «عبدالعزیز بوتفلیقه» در دولت شدند. (جزئیات بیشتر)

از زمان استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواهان برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور انتقالی، «نورالدین بدوی» نخست‌وزیر و «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری چهارم جولای برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول