اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس دومای دولتی روسیه با «میرضیایف»؛ گسترش روابط محور رایزنی

رئیس دومای دولتی روسیه با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و بر گسترش همکاری‌ها تاکید کرد.

دیدار رئیس دومای دولتی روسیه با «میرضیایف»؛ گسترش روابط محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «ویاچسلاف والادین» رئیس دومای دولتی روسیه با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور ازبکستان در این دیدار تاکید کرد که گفت‌وگوهای منظم و پرثمر در سطح عالی امکان تبدیل روابط به شراکت استراتژیک و هم پیمانی را بین 2 کشور فراهم کرد.

وی افزود: در این ارتباط سفر جاری هیئت دومای دولتی روسیه به ازبکستان نشان دیگری از تلاش‌های مشترک برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های همه جانبه می‌باشد.

در این دیدار درباره توسعه بیش از پیش همکاری‌های سیاسی، عملی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، حمل و نقلی و مخابراتی، آموزشی، فرهنگی و انسانی و دیگر حوزه ها تبادل نظر شد.

طرفین بر ادامه تماس‌های موثر بین پارلمانی و تبادلات از جمله با استفاده موثر از ساز و کارهای جاری همکاری‌ها بین پارلمان‌های 2 کشور تاکید کردند.

طرفین همکاری‌های نزدیک درباره ابعاد مختلف فعالیت قانون گذاری، حمایت از روابط بین منطقه‌ای، کمک به اجرای قراردادهای تصویب شده دوجانبه و چندجانبه از جمله در چارچوب سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای را به عنوان ابعاد اولویت دار عنوان کردند.

ویاچسلاف والادین نیز در این دیدار از رئیس جمهور ازبکستان برای پذیرایی صمیمی قدردانی نمود و بهترین آرزوهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را به وی ابلاغ کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه پایبندی خود را به تعمیق روابط بین پارلمانی با اهداف تحکیم همه جانبه همکاری‌های همه جانبه ازبکستان و روسیه اعلام کرد.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با 100 درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند.

در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این 2 کشور در 10 ماه سال 2018میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می‌باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول