اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازدید نماینده ولی فقیه از منطقه محروم «اسلامشهر»

نماینده ولی فقیه در همدان و مسوولان شهری از پروژه‌های عمرانی منطقه محروم اسلامشهر بازدید کردند و در روند پیگیری امور قرار گرفتند.

بازدید نماینده ولی فقیه از منطقه محروم «اسلامشهر»

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، بعد از ظهر امروز نماینده ولی فقیه، مسوولان شهری، رئیس و اعضای شورای شهر همدان در استان برای بار دوم از منطقه کمتربرخوردار اسلامشهر و پروژه‌های عمرانی شهرداری بازدید کردند.

در این بازدید علاوه بر سرکشی به پروژه‌های طرح بازآفرینی اسلامشهر نماینده ولی فقیه در استان نیز به خانه پیرمردی از اهالی این منطقه رفته و درصدد دلجویی از این شهروند برآمد، در بازدید قبلی از اسلامشهر این شهروند ابزار گله‌مندی کرده و خواستار دیدار با مسوولان استان بود. بنابراین نماینده ولی فقیه خواسته این شهروند را اجابت کرد و در منزل او حضور یافت.

برای شنیدن سخنان شما اینجا حضور داریم

آیت‌لله شعبانی با حضور در منزل این پیرمرد با بیان اینکه برخی از مسوولان به دلیل مشغله کاری ممکن است وقت برقراری ارتباط با شهروندان را نداشته باشند گفت: اهتمام همه بر حل مشکلات است که انشاءالله با همت همگانی این اتفاق رخ خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان سخنان این شهروند را شنید و پاسخگوی سوالات او بود.

یکی از طرح‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت پروژه بلوار «30 متری اسلامشهر» در طرح بازآفرینی شهری و راه دسترسی این منطقه به بلوار آیت‌الله نجفی بود که در حال حاضر توسط شهرداری همدان اجرا می‌شود.

معبر «30 متری اسلامشهر» نیازمند 15 میلیارد تومان اعتبار

شهردار منطقه 4 همدان در این بازدید با بیان اینکه به طور کلی 15 میلیارد تومان برای بهره‌برداری طرح نیاز است اظهار کرد: 5 میلیارد تومان از این مبلغ برای تملک 33 پلاک مسکونی برای بازگشایی معبر است.

مجید یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه مساحت این پروژه 12 هزار مترمربع است  افزود: تاکنون 400 متر از طول پروژه بازگشایی شده است.

وی در ادامه به خرید آسفالت از سازمان بورس اشاره کرد و گفت: به ازای هر تن آسفالت شهرداری 3.5 تا 4 میلیون تومان هزینه می‌کند.

شهردار منطقه 4 همدان افزود: با توجه به هزینه سنگین تملک پلاک‌های مسکونی این پروژه در سال 99 به بهره‌برداری خواهد رسید.

بوستان عقیل و آسفالت معابر فرعی انتهای اسلامشهر نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، طول این معابر 8 هزار و 800 متر مربع است و بالغ بر 680 میلیون تومان برای آسفالت‌ریزی و 290 میلیون تومان برای زیرسازی نیاز دارد.

300 میلیون تومان نیز برای 2 هزار و 500 متر مربع زیربنا پارک عقیل در نظر گرفته شده است. بنابر اعلام شهردار منطقه 4 تا پایان سال بوستان عقیل و آسفالت‌ریزی معابر فرعی به اتمام می‌رسد.

پل صیفی‌آباد کانال فاضلاب ندارد

«پل صیفی‌آباد» از دیگر محله‌های اسلامشهر در انتهای کوچه عقیل 10 بود که مسوولان در آن حضور یافتند، عدم وجود کانال فاضلاب در این منطقه گلایه‌ شهروندان این محله به شمار می‌رفت منجر به ایجاد سختی برای مردم شده بود.

البته زیرساخت‌های لازم برای آن ایجاد شده و مشکل فعلی این منطقه معارضی است که زیرساخت‌ها به متراژ 200 متر از زمین این شهروند عبور خواهد کرد. بعد از بررسی این مشکل توسط مسوولان شهری و امام جمعه همدان مقرر شد با مالک این زمین تهاتر و یا دادستانی برای حل این مشکل ورود کند.

پروژه دیگر معبری به طول 110 متر بود که عملیات عمرانی آن آغاز شده و 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

خانه‌های حریم رودخانه حصار امام(ره) نیز از حریم خارج و مشکلات احتمالی در این زمینه رفع شده است.

اسلامشهر نیازمند زیرساخت‌های اصلی

شهردار منطقه 4 همدان با بیان اینکه منطقه اسلامشهر از مناطق کمتربرخوردار است که نیازمند ایجاد زیرساخت‌های اصلی است اظهار کرد: در این منطقه ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون ضوابط شهرسازی انجام شده و شهرداری را با مشکلات زیربنایی و زیرساختی مواجه کرده است.

مجید یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات مردم مربوط به زیرساخت‌های شهری مثل پارک، معابر و آسفالت است ادامه داد: شهرداری در حد اختیارات و بودجه سنواتی این اقدامات را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه پارک در این منطقه در دست احداث است گفت: چند معبر اصلی برای  مسیر این منطقه وجود دارد و در حال حاضر تنها راه دسترسی تقاطع شهیدهمدانی است.

شهردار منطقه 4 همدان با اشاره به اینکه بعد از احداث معبر اصلی اسلامشهر راه دسترسی از بلوار آیت‌الله نجفی ایجاد می‌شود تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های اسلامشهر امسال و تعدادی نیز سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسلامشهر در اولویت عملیات عمرانی قرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اسلامشهر یکی از مناطقی است که در اولویت عملیات عمرانی قرار گرفته است تأکید کرد: محرومیت‌های فراوانی در این منطقه وجود داشته که البته مسوولان شهری و نمایندگان مجلس در دو سال اخیر پروژه‌های خوبی را در آن اجرا کرده‌اند.

آیت الله حبیب‎الله شعبانی با اشاره به اینکه مشکلات در این منطقه به دلیل کم‌توجهی در سالیان قبل بوده که با همت بلند مسوولان شاهد رفع آن هستیم بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم مشکلات موجود در زمینه بودجه را در نظر بگیرند؛ ضمن اینکه انتظار رفع مشکل در یک روز و حتی یک سال واقع‌گرایانه نیست.

توسعه اسلامشهر با هماهنگی و همکاری سازمان‌ها

وی  توسعه این منطقه را نیازمند هماهنگی و همکاری تمام سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: از مردم منطقه می‌خواهم با صبر و حوصله برای رفع مشکلات همکاری کنند.

شعبانی گفت: همت مسوولان و خواسته ما بر این است مشکلات این منطقه به صورت جدی‌تر دنبال شود و توجه ویژه‌ای به این مناطق نسبت به مناطق برخوردار صورت گیرد.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول