اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‎های دانش‎بنیان ارائه می کنیم، گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان باید در اسرع وقت شکل بگیرد.

بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سورنا ستاری عصر امروز در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: از دیدگاه ما توسعه کشور یک فعالیت درون زا بوده  و تنها توسط نیروی انسانی درونی قابل انجام است.

وی تأکید کرد: اینکه تصور کنیم کشورهای خارجی یا بیگانگان می‎توانند باعث توسعه ایران شوند یک فکر اشتباه است و باید توسعه کشور و حتی ارائه ایده‎های آن توسط نیروهای بومی و داخلی انجام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با طرح این پرسش که قرار است توسعه استانی مانند گلستان که ظرفیت‎های فوق‎العاده‎ای در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد چگونه اتفاق بیفتد، گفت: متأسفانه استان گلستان با وجود برخورداری از ظرفیت‎های فوق‎العاده در حوزه‎های گوناگون به‎ویژه کشاورزی با خام‎فروشی محصولات پیشرفت زیادی نداشته است.

ستاری متذکر شد: خام‎فروشی هنر نیست و نیاز به دانش و علم‎آموزی ندارد، تکنولوژی خام‎فروشی درون‎زا نیست و موجب توسعه استان گلستان نمی‎شود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه استان گلستان توسعه‎ای درون‎زا و مبتنی بر نیروی انسانی بومی استان است، ابراز کرد: برای تحقق این مهم ما باید زیرساخت‎ها را در استان گلستان فراهم کنیم و این اکوسیستم باید در استان گلستان فراهم شود تا بخش خصوصی بر روی نیروی انسانی سرمایه‎گذاری کند و اگر این مهم تحقق یابد اقتصاد دانش‎بنیان ایجاد می‎شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در اقتصاد دانش‎بنیان نیروی انسانی، نوع آموزش، اکوسیستم و بودجه‎ای که از بخش خصوصی به آن اختصاص می‎یابد اهمیت دارد، یادآور شد: استان گلستان در حوزه کشاورزی، گیاهان دارویی، معادن و ... زیست بوم خوبی دارد و از ظرفیت‎های فرهنگی فوق‎العاده‎ای برخوردار است و اهمیت و ارزش این ظرفیت‎ها زمانی تجلی پیدا می‎کند که مراکز نوآوری در استان شکل بگیرد و سرمایه‎گذاری روی نیروی انسانی انجام شود و استارتاپ‎ها در حوزه‎های گردشگری و ... توسط جوانان اتفاق بیفتد.

*متأسفانه پارک علم و فناوری گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است

ستاری با بیان اینکه متأسفانه استان گلستان در حوزه دانش‎بنیان بسیار کمبود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه پارک علم و فناوری استان گلستان از لحاظ زیرساخت بسیار فقیر است.

وی با بیان اینکه ایده‎آل آن است که زیرساخت‎های پارک علم و فناوری توسط بخش خصوصی فراهم شود، بیان کرد: هزاران ایده بومی در استان گلستان وجود دارد و می‎توان در شناسایی حوزه فرهنگ، کشاورزی، فناوری‎های نرم و ... وارد شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه استان گلستان با خام‎فروشی توسعه پیدا نمی‎کند، متذکر شد: ضرر خام‎فروشی برای استان بسیار بیشتر از منفعت آن است.

ستاری گفت: امروز استان گلستان نیاز دارد جوانان بااستعداد آن در حوزه اقتصاد دانش‎بنیان وارد شوند و وظیفه خود می‎دانم این اکوسیستم را تقویت کنم.

وی اضافه کرد: برای تقویت اقتصاد دانش‎بنیان آمادگی داریم به حوزه زیرساخت در استان گلستان کمک کنیم و هر کدام از شرکت‎های دانش‎بنیان گلستان که مسأله و مشکلی داشته باشند به آنها کمک خواهیم کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از 140 نوع خدمت به شرکت‎های دانش‎بنیان ارائه می کنیم، تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان باید در اسرع وقت شکل بگیرد، استان گلستان جزو معدود استان‎هایی است که صندوق پژوهش و فناوری در آن شکل نگرفته است.

انتهای پیام/83018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول