اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اقدام انقلابی حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز در رابطه با نام شهدا

به دنبال شهیدزدایی و حذف نام شهدا از اماکن عمومی در تبریز، حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز اقدام جالبی در رابطه با نام شهدا انجام داد.

اقدام انقلابی حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز در رابطه با نام شهدا

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به دنبال حذف عنوان شهید از تابلوی کوی و برزن و خیابان‌ها توسط مسوولان مربوطه، حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز در اقدامی جالب نام اتاق‌های طلاب و کلاس‌های درسی را به نام شهدا اختصاص داده و هر اتاقی را با نصب تابلو بنام یک شهیدی قرار دادند همچنین سالن‌ها، کتابخانه، تمام اماکن این حوزه به نام یک شهیدی مزین شده است.

اخبار رسیده حکایت از برنامه‌ریزی سایر حوزه های علمیه تبریز دارد، دانشجویان دانشگاه تبریز نیز پیگیر اجرای این طرح در محل تحصیل خود هستند.

حجت‌الاسلام روح‌الله بجانی، مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: ما هرچه داریم از شهداست. آن روزی که شهیدان جان خود را نثار این انقلاب کردند، خیلی‌ها از ترس جنگ شبانه متواری شده بودند ولی حالا که دوران صلح است و کشور به خاطر خون شهیدان، شاهد امنیت پایدار است، عده‌ای که نااهل و نامحرمند، کشور را به سمتی می‌کشانند که نام و یاد شهدا را از میان بردارند اما کور خوانده‌اند، هیچ کس توان انکار نام و یاد شهدا را ندارد و مردم به آنها تودهنی محکم خواهد زد.

وی افزود: امروز طلاب انقلابی این حوزه در کنار اساتید و خادمان خود تمام اتاق‌ها و محوطه‌های این حوزه را مزین به نام زیبای شهیدان کردند.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریز اضافه کرد: شهادت آرزوی هر طلبه و روحانی است، شهیدان نجم‌الثابق و ستاره‌های هدایت هستند.

 وی گفت: حذف نام شهیدان حکایت از غفلت ما از نفوذ اجانب است، بنده به عنوان یک طلبه خواستار محاکمه و برکناری طراحان کشوری این موضوع هستم.

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) تبریزگفت: فردا طلاب این حوزه بیانیه‌ای را منتشر می‌کنند و علیه استحاله فرهنگی اعتراض خواهند کرد، امیدوارم دانشجویان عزیز به این ندا لبیک گویند.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول