اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

520 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در زنجان در دست احداث است

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی گفت: 520 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان زنجان در دست احداث است

520 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در زنجان در دست احداث است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، خیرالله خادمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های راه‌سازی استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور جمعی از مسؤولان استان زنجان بازدیدی از پروژه‌های راه‌سازی استان زنجان انجام شد. 

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه 520 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان زنجان در دست احداث است، عنوان کرد: 300 کیلومتر بزرگراه و 220 کیلومتر راه اصلی نیز در این استان در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه راه‌سازی در محورهای استان زنجان در همه مسیرها در حال اجرا است، بیان کرد: این پروژه‌ها محورهای زنجان را به سایر استان‌ها متصل می‌کند. 

خادمی با بیان اینکه پروژه‌های راه‌سازی در استان زنجان یک هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، ادامه داد: اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه‌ها 70 میلیارد تومان است که نشان از تخصیص 60 درصدی دارد. 

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح مسیر ریلی استان زنجان به همدان و کردستان در دست اجرا است، بیان کرد: با این مسیر زنجان به مسیر بیجار و قروه متصل می‌شود. 

وی این پروژه را بخشی از کریدور اتصال شمال به جنوب خواند و گفت: مطالعات لازم برای جانمایی ایستگاه‌ها در دست انجام است. 

خادمی با اشاره به اینکه بررسی وضعیت نقاط حادثه‌خیز بر عهده راهداری‌ها است، گفت: با این وجود گردنه‌های موجود در مناطق صعب‌العبور در جریان ارتقای راه‌ها و چهار خطه کردن محورها حذف می‌شود. 

معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت زیربناهای وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث راه‌آهن ایران به عراق مصوب شده است، بیان کرد: با احداث این  پروژه خط ریلی ایران به عراق متصل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ۳۲ کیلومتر از این خط ریل در داخل کشور عراق قرار دارد، اضافه کرد: مقرر شد با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصد بنیاد مستضعفان و ۴۰ درصدی دولت این پروژه به بهره‌برداری برسد. 

وی خاطر نشان کرد: احداث مسیر ریلی ایران به عراق برای اقتصاد دو کشور بسیار موثر است. 

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول