اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

شمخانی: پاسخ ایران به هر گونه شرارت احتمالی، قاطع و همه‌جانبه خواهد بود

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: ایران با آمادگی کامل هر گونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافعش را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه‌جانبه خواهد داد.

شمخانی: پاسخ ایران به هر گونه شرارت احتمالی، قاطع و همه‌جانبه خواهد بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان عنوان کرد: بحران یمن که بیش از ۵۰ ماه ازشکل گیری آن به دلیل تداوم تجاوز نظامی عربستان سعودی به این کشور سپری شده است، هیچگونه راه حل نظامی نداشته و تنها در چارچوب گفتگوهای یمنی - یمنی و بدون دخالت طرف‌های ثالث قابل اتمام است.

وی افزود: دفاع همه جانبه مردم ستم دیده یمن در برابر تجاوز خارجی و کشتار بی رحمانه شهروندان این کشور، حق مشروع و قانونی آنها بوده و واکنشی طبیعی به بی رحمی متجاوزان است.
شمخانی با بیان اینکه سلاح های ارتش یمن توسط خودشان طراحی و ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: منتسب کردن آن به کشورهای دیگر، فرار به جلو به منظور عدم پاسخگویی در اتلاف منابع برای خرید تجهیزات پیشرفته و غیر موثر نظامی از کشورهای غربی است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: سیاست راهبردی ایران،کاهش تنش، اجتناب از هرگونه درگیری و رفع بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفتگو است، لیکن با آمادگی کامل هرگونه قصد و اقدامی برای تعرض به کشور و یا منافع جمهوری اسلامی را زیر نظر داشته و به شدید‌ترین وجه که می‌تواند موجب شگفتی متجاوزان باشد، به شرارت‌های احتمالی پاسخ قاطع و همه جانبه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول