اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

باری دیگر قوای سه‌گانه برای حل مشکل پرونده «گلیم و گبه» تشکیل جلسه دهند

استاندار کرمانشاه گفت: از دستگاه قضایی انتظار داریم برای کمک به نهایی شدن این مسئله، یک بار دیگر موضوع این پرونده در نشست سران سه قوه کشور مطرح شود.

باری دیگر قوای سه‌گانه برای حل مشکل پرونده «گلیم و گبه» تشکیل جلسه دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در آئین تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان کرمانشاه که با حضور حجت‌الاسلام اژه‌ای معاون اول رئیس قوه قضائیه که در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: پرونده گلیم و گبه یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های قضایی تاریخ استان است و وضعیت آن با سایر پرونده‌ها متفاوت است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اهمیت این پرونده، در نشست روسای قوای سه گانه کشور حمایت‌های خوبی با هدف حل مشکلات این پرونده انجام گرفت.

وی افزود: با کمک‌هایی خوبی که از این طریق صورت گرفت؛ توانستیم بخشی از مطالبات مالباختگان را پرداخت کنیم.

بازوند ادامه داد:  از دستگاه قضایی انتظار داریم برای کمک به نهایی شدن این مسئله، یک‌بار دیگر موضوع این پرونده در نشست سران سه قوه کشور مطرح شود و درصورت که انجام این جلسه، حدود 98 درصد از مشکلات پرداخت‌های این پرونده حل می‌شود.

*قوانین گمرکی متناسب با شرایط تحریم نیست

وی افزود:  قوانین گمرکی موجود کشور، متناسب با شرایط تحریم‌ها تدوین نشده‌اند و باید اصلاح شوند، اگر مجلس برای اصلاح آن اقدام کند، زمان زیادی طول خواهد کشید، بنابراین بهتر است این موضوع در نشست سران سه قوه مورد بررسی قرار گیرد و اقدام فوری برای اصلاح این قوانین انجام شود.

بازوند گفت: قطعا اصلاح این قوانین کمک بسیاری به حل مشکلات صادراتی یک استانی مرزی مانند کرمانشاه خواهد کرد و زمینه رونق اقتصادی این منطقه را فراهم می کند.  

وی افزود: دستگاه قضایی استان همواره در برون رفت از چالش‌های استان نهایت همکاری را با مدیریت ارشد استان داشته است که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول