اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تأثیر ازدواج موفق در کاهش ریسک زوال عقل

یک مطالعه ادعا کرده است که ازدواج موفق شانس ابتلا به زوال عقل را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

تأثیر ازدواج موفق در کاهش ریسک زوال عقل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین تحقیقات دانشگاه استکلهم نشان می‌دهد ازدواج موفق به میزان قابل توجهی در کاهش بروز زوال عقل  نقش دارد.                                                                                                                    کارشناسان باور دارند، ازوداج موفق از این جهت که زوجین یکدیگر را به روابط سالم دعوت و از یکدیگر حمایت عاطفی می‌‌کنند در کاهش ریسک بروز زوال عقل نقش دارد.

این پژوهش به خوبی نشان داد افراد مجرد که تنها زندگی می کنند، خطر ابتلا به اختلال حافظه را دست کم ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

محققان می‌گویند زوجین یکدیگر را ترغیب می‌کنند که از نوشیدن و سیگار کشیدن خودداری کنند؛ این امر باعث کاهش التهاب در مغز و تأخیر در شروع بیماری عصبی می‌شود؛ آنها همچنین یکدیگر را خوشحال می‌کنند و باعث کاهش خلقی و کم تحرکی می‌شوند.

محققان بیش از ۴ هزار شرکت کننده در سن بالای ۶۰ سال را به مدت یک دهه تحت بررسی قرار دادند و در نهایت دریافتند، داشتن یک همسر خوب می‌تواند بیماری‌هایی نظیر زوال عقل را کاهش دهد.

تیم تحقیقاتی از دانشگاه استکهلم و انستیتوی کارولینسکا تأکید کردند که زندگی با زندگی با همسر مناسب بر سلامت مغز افراد تأثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول