اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

گردش مالی«تجارت الکترونیک»در کشور ۲۰۸ هزار میلیارد تومان است/ کرمانشاه پتانسیل ۲ هزار کسب و کار آنلاین دارد

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی گفت: 208 هزار میلیارد تومان گردش مالی «تجارت الکترونیک» در کشور است.

گردش مالی«تجارت الکترونیک»در کشور ۲۰۸ هزار میلیارد تومان است/ کرمانشاه پتانسیل ۲ هزار کسب و کار آنلاین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا الفت‌نسب در نشست تخصصی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های نوین کسب و کار در زیست بوم کارآفرینی استان که با حضور مدیران شرکت‌های استارت آپی در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی، کرمانشاه پتانسیل حداقل 2 هزار کسب و کار آنلاین را دارد.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی افزود: 50 هزار فروشگاه اینترنتی دارای نماد الکترونیک در کشور فعالیت دارند که سهم استان کرمانشاه تنها 378 فروشگاه است با توجه به پتانسیل کرمانشاه قطعا رقم پایینی است.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر سهم استان کرمانشاه از میان یک هزار و 100 مجوز ثبت شده در اتحادیه کسب و کار فقط هفت مجوز بوده است و امیدواریم تلاش جمعی مدیران سبب شود تا به رقم‌های قابل قبول و ایده‌آلی برای استان برسیم.

الفت‌نسب با اشاره به حجم بالای کاربران اینترنتی و شبکه‌های مجازی آن را فرصتی مناسب برشمرد و گفت: با توجه به اینکه 62 میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم بدون شک می‌توان کسب و کار فوق العاده‌ای راه‌اندازی کرد و سهم استان کرمانشاه هم از این کاربران بسیار زیاد است.

سخنگوی اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی با اشاره به افزایش چشمگیر تراکنش تجارت الکترونیک و گردش مالی تجارت الکترونیک در کشور، اظهار داشت: 208 هزار میلیارد تومان گردش مالی «تجارت الکترونیک» در کشور است؛ به عنوان نمونه کسب و کار می‌توانم تاکسی‌های آنلاین را مثال بزنم که روزانه 2 میلیون سفر در آن اتفاق می‌افتد.

وی افزود: رشد عجیب در تاکسی‌های آنلاین آن هم ظرف چند سال باور نکردنی است، اما دیدیم که جامعه به خوبی با آن کنار آمد و رونق خوبی در کسب و کار ایجاد شده است.

الفت‌نسب با اشاره به اینکه کسب و کارهای اینترنتی می‌تواند برای جوانان و نوجوانان فرصت شغلی مناسبی باشد، گفت: میانگین سنی افراد شاغل در کسب و کار بین 23 تا 25 سال است و اگر فرهنگ‌سازی درستی صورت بگیرد اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/پ/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول