اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهروندان مراقب کلاهبرداری در قالب سفر به کربلا در اربعین حسینی باشند


رئیس پلیس فتا زنجان در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت نام اربعین حسینی از طریق سایت‌های جعلی به شهروندان هشدار داد.

شهروندان مراقب کلاهبرداری در قالب سفر به کربلا در اربعین حسینی باشند

محمدعلی آدینه‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اخیراً طی توافقی که بین دو کشور ایران و عراق صورت گرفته، تهیه روادید برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین لغو شده، لیکن ثبت نام در سامانه سماح ضروری بوده و به هیچ عنوان بدون ثبت نام اجازه خروج از کشور به زائران داده نمی‌شود. 

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه ثبت نام اینترنتی در سامانه سماح رایگان است و شهروندان فقط باید مبلغ ۲۲۰ هزار ریال برای خدمات درمانی و بیمه‌ای پرداخت کنند‌، افزود: در این ایام افراد سودجو در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات گسترده با عناوین مختلف از قبیل ثبت نام ارزان اربعین و یا تخفیف در ثبت نام،  اقدام به اغفال شهروندان کرده و از حساب‌ها آنها مبالغی را برداشت می‌کنند‌.
وی تصریح کرد: زائران گرامی برای ثبت نام حتماً در سامانه سماح به نشانی https://samah.haj.ir اقدام به درج اطلاعات کرده و از مراجعه به سایت‌های متفرقه پرهیز کنند.
آدینه‌لو افزود: مجرمان با طراحی سایت‌های جعلی و اخذ اطلاعات کارت بانکی کاربران را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و با تحصیل اطلاعات کارت بانکی، اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کنند.
رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه گفت: کاربران و شهروندان باید مراقب باشند تا در دام فیشر‌ها و سایت‌های جعلی که فقط برای سرقت اطلاعات بانکی افراد راه‌اندازی شده‌اند، نیفتند و در هنگام ثبت نام اینترنتی نکات امنیتی را حتماً لحاظ کرده و ارز‌های مورد نیاز خود را از مبادی اعلام شده از سوی ستاد مرکزی اربعین و بانک مرکزی تهیه و بلیت سفر را نیز از دفاتر هواپیمایی مجاز تهیه کنند.
وی تاکید کرد: کاربران و شهروندان نرم افزارهای مورد نیاز تلفن همراه هوشمند خود را از سایت‌های معتبر و رسمی ‌تهیه کرده و به هیچ عنوان از شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام نسبت به دریافت اپلیکیشن‌های موبایل اقدام نکنند چرا که ریسک بالایی در نصب بد افزارآلود به همراه خواهد داشت.
 آدینه‌لو ادامه داد: شهروندان اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده روی اربعین حسینی را از مراجع رسمی کشور پیگیری کنند و از توجه به شایعات بی پایه و اساس که بعضاً در فضای مجازی منتشر می‌شود اجتناب کنند، همچنین برروی گوشی و سایر تجهیزات هوشمند نیز برنامه‌های کاربردی و مفید ضد سرقت نصب کنند تا در صورت گم شدن امکان ردیابی گوشی وجود داشته باشد.
رئیس پلیس فتای استان زنجان در پایان گفت: کارشناسان پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا 110 اعلام کنند.
انتهای پیام/۷۳۰۰۵/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول