اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

لزوم ساماندهی وانت بارها در پایتخت

معاون حمل‌ونقل بار و کالای شهرداری تهران با اشاره به اینکه طبق قانون، مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر بر عهده شهرداری است،‌ گفت: قرار گرفتن وانت بارها تحت پوشش شرکت‌های مورد تأیید ضرورت دارد.

لزوم ساماندهی وانت بارها در پایتخت

مهدی اسماعیل‌بیگی معاون حمل‌ونقل بار و کالای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره گلایه‌مندی برخی از رانندگان وانت‌بار برای اخذ تخفیف 70 درصدی طرح ترافیک اظهار داشت: طبق قانون، مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر در شهر بر عهده شهرداری است و حمل بار طبق ابلاغیه وزارت کشور نیاز به باربرگ دارد و بر اساس همین موضوع تسهیلاتی اعم از تخفیف طرح ترافیک، ارائه سوخت، لاستیک و ... برای آنها انجام می‌گیرد. 

وی افزود: در شهرداری برای اینکه تخفیف 70 تا 100 درصدی به وانت‌بارها برای ورود به محدوده طرح ترافیک ارائه دهیم موضوع باربرگ طراحی شده چرا که باید مشخص باشد  مبدأ و مقصد بار کجاست که البته موضوع باربرگ برای مسائلی همچون جلوگیری از قاچاق کالا، سوخت و فرار مالیاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسماعیل‌بیگی خاطرنشان کرد: مشخصاتی که در باربرگ وجود دارد در سامانه وزارت کشور نیز قابل رؤیت بوده و در ارتباط با سامانه صنعت، معدن و تجارت، سامانه سوخت و ... است چرا که همه این شبکه‌ها به یکدیگر پیوسته هستند و باربرگی که صادر می‌کنیم برای این موضوعات نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون حمل‌ونقل بار و کالای معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه تسهیلات مرتبط با حمل‌ونقل بار انجام گیرد ابتدا در گام نخست باید وانت‌بارها ساماندهی شوند و تحت پوشش شرکت‌های مربوطه قرار گیرند و از این طریق موضوعات حقوقی، بیمه‌ای و ... قابلیت مدیریت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در حال حاضر وانت‌بارها به صورت سنتی حمل بار انجام می‌دهند، گفت: این افراد برای اینکه از تخفیف طرح ترافیک بهره‌مند شوند باید یا از طریق اپلیکیشن‌ یا از طریق شماره #2*3*137* اقدام کنند.

اسماعیل‌بیگی گفت: در حال حاضر صد شرکت از معاونت حمل‌ونقل بار و کالای شهرداری پروانه فعالیت اخذ کرده و در صورتی که وانت‌بارها تحت پوشش این شرکت‌ها قرار گیرند استفاده از تسهیلات برای آنها آسان‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول