اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اقتدار نظامی انقلاب اسلامی درون زاست/ صدور جهانی انقلاب اسلامی

استاندار گلستان با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای ملت ایران گفت: جنگ باعث شد ارزش‌های انقلاب اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی برود، امروز اقتدار نظامی ما درون زاست.

اقتدار نظامی انقلاب اسلامی درون زاست/ صدور جهانی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در مراسم رژه حماسی و اقتدرآفرین نیروهای مسلح استان گلستان اظهار کرد: همانطوری که توسعه قابل خریداری نیست امنیت هم خریدنی نیست این اقتدار را مدیون شهدا و رزمندگان هستیم.

وی با قدردانی از تلاش های نیروهای مسلح، امنیتی و بسیج قهرمان استان گلستان تصریح کرد: نیروهای مسلح در برهه‌های مختلف ثابت کردند پای آرمانهای انقلاب اسلامی و خدمت به مردم ایستاده و پافشاری می‌کنند.

استاندار گلستان در خصوص دستاوردهای جنگ تحمیلی تصریح کرد: ما همیشه آغاز جنگ تحمیلی را گرامی می‌داریم، جنگ برای ما دستاوردهای بزرگی داشت اما پایان جنگ را کم‌تر پرداختیم، نسل جدید شاید این سوال را از ما بپرسد چرا آغاز جنگ تحمیلی به عنوان هفته دفاع مقدس گرامی داشته می‌شود که دلایل فراوانی دارد و باید به این مسائل پرداخته شود.

حق‌شناس به نخستین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی آغازگر جنگ نبود، جنگ بر ما تحمیل شد، در شرایطی که نظام اسلامی نوپا بود، انسجام داخلی در دولت و نیروهای نظامی وجود نداشت و بیش از ۵۰ کشور به صدام کمک کردند که جنگ را بر کشور ایران تحمیل کنند حالا آنها امروز کجا هستند.

* جنگ هزینه مادی فراوانی بر کشور تحمیل کرد اما آن هزینه تبدیل به سرمایه گذاری بزرگ و بنیادی شد

استاندار گلستان با بیان اینکه برخی کشورهای منطقه در آن مقطع فریب استکبار را خوردند، ابراز کرد: شرایط امروز ما قابل مقایسه با ۳۹ سال گذشته نیست، جنگ هزینه مادی فراوانی بر کشور تحمیل کرد اما آن هزینه تبدیل به سرمایه گذاری بزرگ و بنیادی شد.

حق شناس گفت: یک نماد از پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، پهپاد است اقتدار ایران در توقیف نفتکش انگلیسی اقتدار نظام اسلامی را نشان داد، سرمایه شهدا، جانبازان و آزادگان تبدیل به اقتداری بزرگ شده که هیچ کس جرأت حمله به ایران را ندارد.

وی ادامه داد: با ۱۰ پهپاد یمنی امروز عربستان فلج شده و نفت آن ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است، آنها نه تنها جرات دفاع از خودشان را ندارند به کمک کشورهای فرامنطقه‌ای نیاز دارند.

* جنگ باعث شد که مرز ارزش‌های انقلاب اسلامی جلوتر از مرزهای جغرافیایی برود

استاندار گلستان با تلکید بر اینکه توسعه و امنیت قابل خریداری نیست، ابراز کرد: اگر امروز این ها در مقابل ده پهپاد یمنی دست چندم نتوانستند تحمل کنند اگر بخواهند به ایران حمله کند معلوم است که در منطقه چه اتفاقی خواهد افتاد البته انقلاب اسلامی شروع کننده جنگ نخواهد بود.

حق شناس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای زیادی داشته است، افزود: دفاع مقدس، اقتدار چند دهه بعد را برای ایران به همراه داشت، اقتدار نظامی ایران تحمیل بر منطقه شده و با هوشیاری این اقتدار تا ده‌ها سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: کشورهای منطقه که زمانی ارتش های مختلفی داشتند امروز کجا هستند، جنگ باعث شد که مرز ارزش‌های انقلاب اسلامی جلوتر از مرزهای جغرافیایی برود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی به عراق، سوریه و یمن صادر شده است، گفت: امروز اگر ایران تهدیدی شود کشورهای دیگر در خارج از مرزها از ایران دفاع خواهند کرد و این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

* ترامپ که خودش را به دیوانگی می‌زند جرات ندارد در خصوص مسائل ایران تصمیم بگیرد

وی گفت: اگر اقتدار ایران نبود داعش در سوریه و عراق حاکم بود به همین دلیل است که ما قدردان نیروهای مسلح و نیروهای مردمی هستیم، قدردان رزمندگانی هستیم که در سال‌های اول جنگ با اینکه اسلحه معمولی هم نداشتند خوش درخشیدند.

حق شناس با تاکید بر اینکه امروز اقتدار نظامی ما درون زاست، ابراز کرد: ترامپ که خودش را به دیوانگی می‌زند جرات ندارد در خصوص مسائل ایران تصمیم بگیرد.

وی ادامه داد: ما هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم برای اینکه اقتدار ما وابسته به مردم است نه اسلحه؛ بلکه به ایمان رزمندگان است.

استاندار گلستان افزود: ارکان نظام هر فرصتی پیدا کنند برای اقتدار نیروهای مسلح انجام خواهند داد.

به گفته وی؛ امروز در ۳۱ استان رژه نیروهای مسلح برگزار شد، ظرفیت دفاعی ما بیش از اینهاست، ما قدردان نیروهای مسلح هستیم و دعا می کنیم این اقتدار مستدام باشد و متصل به انقلاب جهانی مهدی موعود (عج) شود.

انتهای پیام/83001/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول