اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال آینده

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین از تلاش برای راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال آینده خبر داد.

راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس تا پایان سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بهنام پیری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ظهر شنبه در دیدار اصحاب رسانه که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین در اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه رزمندگان و شهدا اظهار کرد: عظمت و بزرگی ایثارگران و جانفشانی رزمندگان و مردم در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و نمی‌توان این جان نثاری‌ها را در قالب قلم بیان کرد.

وی افزود: فعالیت‌های بسیاری باید برای حوزه دفاع مقدس انجام شود که نیازمند توجه بیشتر است و رسالت امروز همه ما، حفظ آرمان‌های شهدا است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به وضعیت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس بیان کرد: امیدواریم با ساخت و راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس قزوین، بخشی از مشکلات از جمله مشکل نگهداری و حفظ آثار و اسناد رزمندگان و شهدا و جانبازان دوران دفاع مقدس حل شود.

پیری اضافه کرد: باوجودی که اداره کل حفظ آثار قزوین از سالیان گذشته راه‌اندازی شده اما اقدام جدی و موثری برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس صورت نگرفته است و در سال ۹۶، با زمین اختصاص یافته از سوی اوقاف تنها فعالیت آماده‌سازی این زمین انجام شده و جلساتی با مسؤولان مربوطه برای حل این مشکل برگزار شده است.

وی با بیان اینکه زیرسازی فاز اول باغ موزه دفاع مقدس صورت گرفته و با اختصاص بودجه‌ها فاز اول آن به صورت کامل اجرایی می‌شود، اضافه کرد: رایزنی‌هایی در این زمینه صورت گرفته و مصوب شد تا ۶۰۰میلیون تومان از سازمان انرژی اتمی، ۷۰۰ میلیون تومان از شهرداری قزوین و ۲۰۰ میلیون تومان هم از فرمانداری برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اختصاص داده شود تا بتوانیم این پروژه را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: این استان در مجموع ۷۲ شهید گمنام را به خود اختصاص می‌دهد که در ۳۲ نقطه تدفین شده‌اند و تنها ۶ یادمان و المان ساخته نشده از شهدای گمنام باقی مانده است.

وی با بیان اینکه پنج کتاب در حوزه نقش بانوان در دفاع مقدس رونمایی شده است، گفت: در سال جاری 20 کتاب به رشته تحریر درآمده که در هفته دفاع مقدس از 5 جلد آن رونمایی می‌شود.

گفتنی است، مسؤول سازمان بسیج رسانه استان قزوین نیز در این جلسه گزارشی را از فعالیت‌های سازمان بسیج رسانه ارائه داد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول