اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ادیان

وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «نیویورک» با نماینده ویژه آمریکا در امور ادیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر خارجه ازبکستان با نماینده ویژه آمریکا در امور ادیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر «نیویورک» با «ساموئل دیل براونبیک» نماینده ویژه آمریکا در امور ادیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ازبکستان گزارشاتی را در مورد روند اصلاحات سیاسی و اقتصادی مبنی بر آزادسازی تمام حوزه‌های اجتماعی و همچنین تامین حقوق بشر در اختیار طرف آمریکایی قرار داد.

وی تاکید کرد: دولت ازبکستان پایبند به اجرای توافقات به دست آمده در پایان سفر براونبیک به «تاشکند» در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی و همچنین حضور هیئت این جمهوری در نخستین و دومین نشست وزرای امور خارجه در پیشبرد آزادی ادیان در جهان در سال‌های 2018 و 2019 میلادی در شهر «واشنگتن» است.

براونبیک تاکید کرد که پیشرفت در زمینه تامین حقوق بشر در این کشور در 3 سال اخیر و همچنین سطح کنونی شراکت راهبردی بین 2 کشور امکان حذف ازبکستان از فهرست کشورهای ناقض آزادی ادیان را فراهم کرد.

به عقیده وی، این دست آورد در نتیجه پایبندی ازبکستان به تامین آزادی ادیان امکان پذیر بود.

دیپلمات آمریکایی همچنین از تعطیلی زندان «ژاسلیک» استقبال کرد.

نماینده ویژه آمریکا در زمینه آزادی ادیان خاطرنشان کرد: حضور هیئت ازبکستان در نشست‌های وزرای خارجه در پیشبرد آزادی ادیان در شهر واشنگتن نشانه اعتراف اصلاحات توسط آمریکا بود.

براونبیک همچنین از آغاز بررسی توسط نمایندگان مجلس عالی قانون «آزادی ادیان و سازمان‌های دینی» استقبال کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این قانون تجربه خارجی و استانداردهای بین المللی را در رعایت آزادی ادیان منعکس کند.

نماینده ویژه آمریکا در زمینه آزادی ادیان اظهار داشت: وی از تلاش‌های ازبکستان در بازگرداندن شهروندان این کشور از مناطق درگیر جنگ همه جانبه حمایت می‌کند.

برنامه ریزی می‌شود هیئت ازبکستان در چارچوب این سفر به آمریکا در نشستی مبنی بر دعوت به حمایت از آزادی ادیان و همچنین میزگردی در مورد این موضوع با حضور شرکت‌های آمریکایی، شرکت کند.

هم اکنون در ازبکستان 210 شرکت مشترک با سرمایه گذاری سرمایه گذاران آمریکایی از جمله 49 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران آمریکایی فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آمریکا طی 9 ماه در سال 2018 میلادی در سطح 332 میلیون دلار قرار گرفته است.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول