اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

چین در بخارا نیروگاه‌ بادی 2 میلیارد دلاری می‌سازد

یک شرکت چینی ساخت نیروگاه‌های بادی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون دلار در ناحیه «غیجدوان» استان «بخارا» را آغاز کرد.

چین در بخارا نیروگاه‌ بادی 2 میلیارد دلاری می‌سازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شرکت «Liaoning Leader» چین ساخت نیروگاه‌های بادی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون دلار در ناحیه «غیجدوان» استان «بخارا» را آغاز کرد.

این طرح به ظرفیت تولید 1.5 هزار مگاوات برق در 3 مرحله در زمینی به مساحت 6 هزار هکتار اجرا خواهد شد.

در مرحله اول برای ساخت نیروگاه‌های به ظرفیت 200 مگاوات برنامه ریزی می‌شود سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی به ارزش 240 میلیون دلار جذب شود.

«ژانگ یولیان» رئیس شرکت چینی اظهار داشت: این شرکت برنامه ریزی می‌کند تمام تلاش‌های خود را برای اجرای طرح‌های بزرگ در ازبکستان در زمینه منابع انرژی تجدید پذیر با استفاده از تجربه بین المللی پیشرو و فن آوری‌های روز به کار ببرد.

در پایان ماه می سال 2017 میلادی «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان برنامه توسعه منابع انرژی تجدید پذیر در ازبکستان برای سال‌های 2017 و 2025 میلادی را که شامل 810 طرح به ارزش 5 میلیارد و 300 میلیون دلار است، به تصویب رساند.  

اجرایی برنامه‌های ساخت نیروگاه‌های خورشیدی، ساخت و مدرنیزه سازی نیروگاه‌های برق آبی و همچنین نیروگاه‌های بادی امکان افزایش سهم انرژی تجدید پذیر را از 12.7 درصد در سال 2016 میلادی تا 19.7 درصد در سال 2025 میلادی فراهم می‌کند.  

هم اکنون چین بزرگ‌ترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در 11 ماه گذشته سال 2018 میلادی با 32.2 درصد افزایش در سطح 5 میلیارد و 677 میلیون دلار قرار گرفته است در حالیکه این شاخص در تمام سال 2017 میلادی در سطح 5 میلیارد دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه‌گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه‌گذاران چینی در زمینه‌های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می‌کنند. 

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول