اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اعتراضات اندونزی؛ 265 دانشجو و 39 پلیس مجروح شدند

رئیس پلیس جاکارتا از مجروح شدن 265 دانشجو و 39 پلیس در درگیری‌های شدید روز گذشته در اندونزی خبر داد.

اعتراضات اندونزی؛ 265 دانشجو و 39 پلیس مجروح شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز پس از درگیری‌های شدید میان پلیس و معترضان در سراسر اندونزی، بیش از 300 دانشجو و پلیس در بیمارستان‌های جاکارتا تحت درمان قرار گرفتند.

«گاتوت ادی پرامونو» رئیس پلیس جاکارتا در یک کنفرانس خبری گفت که حدود 265 دانشجو و 39 افسر پلیس در چندین بیمارستان در مرکز شهر تحت درمان هستند.

وی گفت، پلیس 94 نفر را که در اقدامات خشونت‌آمیز شرکت کرده بودند، دستگیر کرد.

رئیس پلیس جاکارتا گفت: «ما همچنان در مورد اینکه آیا آنها دانشجو هستند یا دیگر اعضای جامعه با گرایش‌های مختلف، تحقیقاتی را انجام می‌دهیم.»

مسئولان بیمارستان «پرتامینا» گفته‌اند که جراحات 90 دانش‌آموز شامل شکستگی استخوان‌ها، زخم‌هایی در سر و مشکلات تنفسی ناشی از گاز اشک‌آور است.

همچنین دیگر دانشجویان به دلیل خونریزی در مغز  و شکستگی استخوان‌های شانه به بیمارستان دیگری در جاکارتا تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

در اعتراض روز سه‌شنبه در بیرون پارلمان پلیس برای پراکنده کردن هزاران دانشجویی که سنگ پرتاب می‌کردند، از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کردند.

طبق این گزارش، در این درگیری متعرضان برخی ساختمان‌های این شهر را آتش زدند. معترضان خواهان جدایی استان‌های شرقی اندونزی مانند پاپوآ و پاپوآی غربی هستند و نیروهای امنیتی این کشور را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول