اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انجمن سواد رسانه‌ای ایران در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین گفت: انجمن سوادرسانه‌ای ایران در قزوین با هدف ارتقاء سواد رسانه‌ای مردم افتتاح می‌شود.

انجمن سواد رسانه‌ای ایران در قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید پورایمانی ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری با جمعی از رسانه‌های استان قزوین که در پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: استارت آپ کانگورو یک استارت آپ فرهنگی و اجتماعی در حوزه سواد رسانه‌ای بوده و یک کار علمی‌و پژوهشی و به دور از نگاه‌ها سیاسی و درآمدزایی است که در آن از استارت‌آپ‌های نوپا استفاده می‌شود.

وی افزود: استارت‌ها ثمربخش باید مورد حمایت قرار بگیرند و اگر در این زمینه، رسانه حامی‌و جریان‌ساز نباشد قطعا استارت آپ‌ها موفقیت چشم گیری را نخواهند داشت لذا از رسانه‌ها درخواست داریم تا پرداختن به این موضوع و ارتباط با استارت‌آپ‌ها را فراموش نکنند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین بیان کرد: امروز با گستردگی در انواع رسانه روبه هستیم که حجم بالای دسترسی و نامحدود انواع رسانه، برای مردم آسیب پذیری را به همراه دارد و رسانه می‌تواند اثربخشی مطلوب و نامطلوب داشته باشد.

 پورایمانی خاطرنشان کرد: محدودیت دسترسی به اطلاعات در ایران وجود ندارد و لازم است که سواد استفاده از فضای مجازی و رسانه را افزایش دهیم و خانواده‌ها نسبت به این موضوع توجیه شوند؛ آموزش والدین در سواد فضای مجازی از اولویت‌های ما است چراکه رسانه در جامعه آینده تاثیر گذار است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود تلویزیون، کارتون و پویانمایی لازم است که خانواده در استفاده از رسانه‌ها برای فرزندان خودکنترلی را در نظر داشته باشند که قطعا تحقق این امر اثرگذار خواهد بود و فرزندان باید بدانند که در کجا و در چه شرایطی از چه اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین تصریح کرد: رسانه قطعا در عمق وجود و ذهن انسان به اندازه‌ای می‌تواند نفوذ کند که مسیر زندگی انسان را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه رسانه به نوعی تغییر سبک زندگی است، گفت: مهم‌ترین برنامه‌ها مجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین در سال جاری، ارتقای سواد رسانه است و به زودی نمایندگی انجمن سوادرسانه‌ای ایران در قزوین افتتاح و از این طریق دوره‌های تربیت مربی سواد مجازی برگزار می‌شود تا این مربیان بتوانند در مدارس و انجمن‌ها مردم نهاد تدریس کنند.

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال کاسپین قزوین با بیان اینکه مردم هنوز فراگیری آموزش سواد رسانه‌ای لزوم را احساس نکرده‌اند در حالی که یادگیری این سواد ضرورت دارد، افزود: استان قزوین رتبه نخست را در تعداد فعالان سایبری در کشور به خود اختصاص می‌دهد.

پورایمانی خاطرنشان کرد: وضعیت سواد فضای مجازی قزوین نسبت به سایر استان‌های همجوار بالاتر است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول