اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

طرح «بانو یار» در 6 روستای گنبدکاووس افتتاح شد

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری گنبدکاووس گفت: طرح «بانو یار» با هدف توانمندسازی بانوان روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها به منظور اشتغال در 6 روستای گنبدکاووس افتتاح شد.

طرح «بانو یار» در 6 روستای گنبدکاووس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فاطمه اسدالله‎پور امروز در مراسم افتتاح طرح «بانو یار» در روستای «گوزنی‎تپه» گنبدکاووس اظهار کرد: این طرح در راستا مشاغل خانگی و صنایع دستی بانوان روستایی در راستا توانمندسازی آنها و عدم مهاجرت روستائیان به شهر است.

وی افزود: در این طرح روحیه خودباوری بانوان ارتقایافته و آنها با شناخت مسائل خود پیگیر مطالبات از طریق ادارات مرتبط هستند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری گنبدکاووس تصریح کرد: در این طرح با توجه به قابلیت موجود روستاها و استعداد بانوان دوره‎های آموزشی برگزار و تسهیلاتی برای ایجاد اشتغال پرداخت می‎شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: روستای «گوزنی‎تپه» دارای 465 نفر جنعیت است که از این تعداد 236 نفر بانو هستند و 153 نفر در گروه جامعه هدف ما یعنی بین 10 تا 49 سال سن دارند و خدمات بهداشت و درمان را دریافت می‎کنند.

فرهاد بدیعی افزود: مبارزه و پیشگیری با بیماری‎هایی مانند «هپاتیت»، «تالاسمی»، «سالک» و غیره در دستور کار قرار داشته و فعالیت‎های مشاوره‎ای و آموزشی مهارت زندگی نیز صورت می‎گیرد.

رئیس اداره فنی و حرفه‎ای شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: در راستا توانمندسازی بانوان این روستا دو دوره آموزشی خیاطی «دوخت لباس» و «نازک‎دوزی» در سه ماه تابستان برگزار شد.

محمدرضا ملکان افزود: در این دو دوره 44 نفر آموزش‎دیده و مدرک فنی و حرفه‎ای خود را دریافت کردند ضمن اینکه ما آمادگی برگزاری دوره آموزشی در حوزه کشاورزی برای بانوان علاقمند داریم.

رئیس کمیته امداد داشلی‎برون گنبدکاووس اظهار کرد: از 102 خانوار ساکن در این روستا 10 خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و این افراد می‌توانند در هر رشته‌ی که علاقمند هستند دوره آموزشی مورد نظر خود را بگذرانند.

رحیم تیموری گفت: برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و خانواده‌های آنان بعد از گذراندن دوره آموزشی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

دهیار روستای «گوزنی‌تپه» گنبدکاووس اظهار کرد: این روستا در 12 کیلومتری گنبدکاووس در جاده اینچه‌برون واقع بوده و شغل بیشتر مردمان آن کشاورزی و دامداری است و بانوان نیز بیشتر به قالی‌بافی، گلیم‌بافی و سوزن‌دوزی مشغول هستند.

عبدالحمید باییری افزود: متاسفانه این روستا با مشکلات زیادی روبرو است که مهمترین آن ساختمان مدرسه بوده که قدمت بیش از 30 سال و فرسوده است و فاقد سرویس بهداشتی و دیوارکشی است.

وی تصریح کرد: به سبب کمبود مکان برای طرح هادی این روستا 35 خانوار جوان و متاهل این روستا با خانواده پدری خود زندگی می‎کنند و این امر سبب شده تا 200 نفر برای سکونت و اشتغال به شهر مهاجرت کنند.

دهیار روستای «گوزنی‎تپه» گنبدکاووس گفت: این روستا در سال گذشته به عنوان روستای «بدون بیکار» معرفی شده اما بعضی از زیرساخت‎های اشتغال هنوز در این روستا فراهم نیست.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول