اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کمک 2 میلیارد و 800 میلیونی مینودشتی‌ها به موکب زائران پیاده‎روی اربعین

فرماندار شهرستان مینودشت گفت: سال گذشته مردم شهرستان برای ارائه خدمات به زائران پیاده‎روی اربعین 280 میلیون تومان به موکب حضرت زینب (س) کمک کردند.

کمک 2 میلیارد و 800 میلیونی مینودشتی‌ها به موکب  زائران پیاده‎روی اربعین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مینودشت، سیدرضا طباطبایی صبح امروز در نشست خبری برای تشریح برنامه‎های فرهنگی موکب حضرت زینب (س) در کربلای معلی اظهار کرد: مردم ولایتمدار شهرستان همواره در فعالیت‎های مذهبی و فرهنگی حضور مادی و معنوی چشمگیری داشته و ارادت خود را به ائمه اطهار و اهل بیت (ع) ثابت کردند.

وی افزود: اربعین یک مانور جهانی از سوی مسلمانان جهان از هر فرق است که موتور محرکه آن توسط ایران و عراق صورت گرفته و سبب تحول جهانی شده است.

فرماندار شهرستان مینودشت تصریح کرد: خوشبختانه موکب حضرت زینب (س) واقع در کربلای معلی توانسته خدمات مطلوبی را به زائران اباعبدالله‎حسین (ع) ارائه دهد و سبب رضایتمندی مسوولان استانی و کشوری شود.

وی به پیاده‎روی مردم مینودشت در قالب «حرم تا حرم» اشاره کرد و گفت: در کنار فعالیت‎های موکب در کربلای معلی هر ساله مردم و عزاداران مینودشت روز اربعین به صورت پیاده از امامزاده جعفر (ع) به سمت امامزاده یحیی‎بن‎زید (ع) گنبدکاووس حرکت کرده و پیاده‎روی اربعین را تداعی می‎کنند.

مدیر اجرایی موکب حضرت زینب (س) اظهار کرد: اجرای برنامه‎های فرهنگی در زمان پیاده‎روی اربعین در موکب از اولویت برنامه‎ها است و امید داریم این برنامه‎ها پر محتواتر از سال گذشته برگزار شود.

ابوطالب پسرکلو افزود: 80 خادم در قالب 10 خادم خانم و 70 خادم آقا از 17 مهرماه تا عصر 28 مهرماه در کربلای معلی به زائران خدمات مطلوبی ارائه می‎دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته پیش‎بینی ما برای جمع‎آوری کمک‎های مردمی 258 میلیون تومان بود که مردم 280 میلیون تومان بیش از نیاز ما کمک کردند و انتظار می‎رود با وجود مشکلات اقتصادی این کمک ‎نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

مدیر اجرایی موکب حضرت زینب (س) تاکید کرد: قرار است این موکب روزانه یک‎هزار و 500 نفر را ناهار، شام و اسکان دهد و به طور میانگین روزانه 4 هزار نفر از وعده صبحانه بهره‎مند شوند همچنین روزانه 10 هزار نفر نیز میان وعده ارائه خدمت شوند.

وی ادامه داد: قرائت، تلاوت و ختم قرآن کریم، ادعیه و زیارت‎های روزانه، سخنرانی با موضوع مسائل اخلاقی و احکام، اقامه نمازهای یومیه به صورت جماعت، مداحی، شب شعر «عشاق اربعین» از جمله برنامه‎های فرهنگی است که در کنار این برنامه‎ها یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان نیز برگزار می‎شود.

پسرکلو گفت: در این موکب خدماتی مانند، آرایشگاه، خیاطی لباس و کیف و کفش، خدمات کفاشی، ایستگاه صلواتی انواع چای و دمنوش به لیمو، پخت روزانه 140 قرص نان، اسکان و تغذیه ارائه می‎شود.

* 15 موکب در سطح استان فعالیت می کنند

مسئول کمیته ارزیابی و نظارت بر موکب‎ها استان گلستان اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات و مسائل سال‎های گذشته و تقویت نقاط قوت کمیته ارزیابی و نظارت بر موکب‎ها تشکیل شده که در زمان برپایی موکب‎ها بر آنها نظارت داشته و مسائل و مشکلات را رصد می‎کند.

اسرافیل وزیری افزود: از سراسر استان گلستان 15 موکب در نقاط مختلف مسیر پیاده‎روی اربعین مستقر می‎شوند تا در عرض 10 تا 20 روز خدمات مطلوبی را به زائران ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال از طریق چهار مرز و بدون ویزا مردم به پیاده‎روی اربعین هدایت می‎شوند انتظار حضور گسترده مردم ایران و دیگر کشورها می‎رود.

انتهای پیام/83002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول