اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کشف موشک‌های آمریکایی و سلاح‌های ناتو در مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه

یک فرمانده ارتش سوریه می‌گوید در منطقه کاهش تنش در «ادلب» تونلی متعلق به تروریست‌ها کشف شده که در آن تسلیحات آمریکایی وجود داشته است.

کشف موشک‌های آمریکایی و سلاح‌های ناتو در مقر تروریست‌ها در ادلب سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک سخنگوی نظامی در ارتش سوریه که نخواست نامش فاش شود، از کشف یکی از پایگاه‌های مهم تروریست‌ها در استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر داد.

وی امروز (پنجشنبه) گفت که نیروهای سوری در منطقه موسوم به «کاهش تنش» در جنوب استان «ادلب»، موشک و سلاح‌های ساخت آمریکا و متعلق به ائتلاف «ناتو» کشف کردند.

توافق منطقه کاهش تنش ۲۵ شهریور سال ۱۳۹۷ بین «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در شهر بندری سوچی حاصل شد.

بر اساس این توافق، یک منطقه غیرنظامی در ادلب میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست‌ها به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع ایجاد شد و قرار بود که تروریست‌ها از آن خارج شوند، ولی ترکیه به عنوان ضامن خروج این عناصر، موفق نشد تعهدات خود را اجرایی کنند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این فرمانده نظامی سوری گزارش داد که این سلاح‌ها، از یک تونل در منطقه شهرک «اللطامنه» واقع در شمال استان حماه (مجاور مناطق جنوبی ادلب) کشف شده است.

به گفته این فرمانده، این تونل به منزله پایگاهی برای ۵۰۰۰ تروریست بوده که «بیش از چهار سال با استفاده از تجهیزات خارجی حفر شده و به عنوان پایگاه اصلی حمله به نیروهای دولتی سوریه بوده است».

ارتش سوریه، چندی پیش تروریست‌ها را مجبور کرد که از این منطقه خارج شده و به سمت مرزهای ترکیه فرار کنند. این گرو‌ها پیش از فرار این تونل را منفجر کردند تا «هیچ ادله‌ای باقی نگذارند».

وی همچنین گفت: «با این وجود، هنوز اثرات [این تونل] موجود است و می‌توان دید که از چه سلاحی استفاده می‌کرده‌اند».

این فرمانده سوری گفت در این تونل «موشک‌های ساخت آمریکا، تفنگ و سلاح ساخت کشورهای ناتو کشف کردیم.... و همچنین در این تونل، کارگاه ساخت پهپاد نیز یافت شده است».

وی در پایان خاطر نشان کرد که که این پهپادها با بمب و مواد منفجره مجهز می‌شدند و از آن برای حمله به مناطق غیر نظامی و مواضع ارتش سوریه استفاده می‌شد.

ارتش سوریه اخیرا موفق شد در جریان عملیات‌های مداوم، ریف شمالی استان حماه را به طور کامل آزاد کند و به پیشروی خود در جنوب استان ادلب ادامه دهد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول