اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید لاوروف بر حمایت از دولت مستقل فلسطینی در دیدار با محمود عباس

وزیر خارجه روسیه ضمن دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نیویورک، بر تداوم حمایت مسکو از تاسیس یک دولت فلسطینی مستقل در مرزهای 1967 تاکید کرد.

تاکید لاوروف بر حمایت از دولت مستقل فلسطینی در دیدار با محمود عباس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه شامگاه گذشته (چهارشنبه) با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه روسیه، لاوروف و عباس در این دیدار درباره وضعیت منطقه غرب آسیا و به صورت ویژه درخصوص راهکار پایان دادن به مناقشات فلسطین-اسرائیل رایزنی و تبادل نظر کردند.

لاوروف در این دیدار مجددا بر آمادگی طرف روسی در تداوم حمایت از تلاش‌های رهبران فلسطینی برای احقاق حقوق مشروع ملت فلسطین جهت تاسیس یک دولت مستقل داخل مرزهای 1967 و داشتن زندگی امن و مسالمت‌آمیز تاکید کرد.

این دو همچنین درباره مواردی درخصوص تقویت بیش از پیش روابط دوستانه فلسطین و روسیه صحبت کردند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» بیش از یک سال است که طرحی را موسوم به «معامله قرن» برای  به اصطلاح پایان دادن به مناقشات فلسطین و رژیم صهیونیستی طراحی کرده است که در آن بیشتر از اینکه حق فلسطینی‌ها برای داشتن یک دولت مستقل در نظر گرفته شده باشد، افزایش تسلط صهیونیست‌ها بر کرانه‌باختری تاکید شده است.

پیش از این نیز سفیر روسیه در دمشق که میزبان سفیر فلسطین در سوریه بود، گفت که مسکو حامی حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول