اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تأمین امنیت پایدار همه جانبه از برکات دفاع مقدس است

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه جنگ به راه افتاده علیه مردم ایران هزینه‌هایی را بر مردم کشورمان تحمل کرد، گفت: اما این جنگ برکات زیادی را برای ملت ایران و جهان اسلام به همراه داشت که تأمین امنیت پایدار برای ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی از جمله این برکات است.

تأمین امنیت پایدار همه جانبه از برکات دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به قرار گرفتن در هفته دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: حماسه ایستادگی و مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، این جنگ را به یکی از کم‏نظیر‏ترین پدیده‏های تاریخ تبدیل کرد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه جنگ به راه افتاده علیه مردم ایران هزینه‌هایی را بر مردم کشورمان تحمل کرد، افزود: اما این جنگ برکات زیادی را نیز برای ملت ایران و جهان اسلام  به همراه داشت که تأمین امنیت پایدار برای ایران در برابر تهدیدات مختلف نظامی، امنیتی و حتی سیاسی و اقتصادی دشمنان و همچنین قدرت و ظرفیت زایندگی مقاومت مردم ایران که این روزها در عرصه‌‏های مبارزه نیروهای جبهه مقاومت در میدان‏‌های عراق، لبنان، سوریه، یمن و ... به روشنی قابل مشاهده است از جمله این برکات است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان رهبری اشاره و تصریح کرد: بر اساس فرمایش معظم‌له در شرایط جنگی همه ارکان نظام اسلامی باید آرایش جنگی به خود بگیرند، در جنگ اقتصادی نیز باید همه ارکان و دستگاه‏‌های نظام اسلامی،‏ آرایش متناسب با جنگ اقتصادی به خود بگیرند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه یکی از مهمترین کارکردهای دستگاه قضا مقابله با اخلال‏گران نظم اقتصادی است، گفت:  اخلال‏گران نظم اقتصادی در عمل پیاده نظام‏‌ها و نیروهای نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند، چرا که دشمن در جنگ اقتصادی به دنبال تحمیل فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم است و اخلال‏گران اقتصادی این هدف دشمن را محقق می‏‌کنند.

وی ادامه داد: وظیفه مهم دیگر قوه قضاییه در جنگ اقتصادی، حمایت از سربازان و افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی است، مدیران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی سربازان و افسران جبهه خودی در جنگ اقتصادی هستند.

رحیمی با تاکید بر اینکه آنچه در روزهای اخیر از سوی دستگاه قضا به معرض آگاهی مردم می‌‏رسد حاکی از عدالت خواهی، رویکرد انقلابی، مدیریت جهادی و عزم قاطع این قوه برای مقابله با فساد است، افزود: این اقدامات توام با عقلانیت و فهم سیاسی و اجتماعی و تدابیر لازم، بروز و ظهور است.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: پیگیری مجدانه در برگزاری دادگاه‌های مبارزه با فساد که بیانگر اراده نظام در این خصوص و عدم توجه به هیچ گونه خط قرمزی است، حضور سرزده در مجمتع‌‏های قضائی، رسیدگی به درددل‏‌های مراجعین به قوه، افزایش نظارت بر کار شعبات، کنترل روند رسیدگی به پرونده‌ها، ارزیابی میدانی مدیران و مسؤولان، صدور دستورات به موقع و آنی، احیای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» که می‏‌تواند ضمن افزایش قابلیت‏‌های مساجد و ارائه مشاوره آسان برای مردم، تاثیر بسیار بالایی بر آگاهی مردم در احقاق حقوق خویش و کاهش مراجعه به دادگاه‌ها و دادسراها و تشکیل پرونده‏‌های حقوقی شود از جمله اقدامات امیدبخش قوه قضائیه در این روزها است.

انتهای پیام/73004/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول