اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سرانه فضای آموزشی کرمانشاه پس از زلزله 70 سانتی‌متر افزایش یافته است

وزیر آموزش و پرورش از افزایش 70 سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی استان کرمانشاه بعد از زلزله خبر داد و گفت: این آمار با ادامه بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده این استان افزایش خواهد یافت.

سرانه فضای آموزشی کرمانشاه پس از زلزله 70 سانتی‌متر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن حاجی‌میرزایی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح همزمان 72 مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که در مدرسه برکت شهر تازه‌آبادی برگزار شد، اظهار داشت: در جریان زلزله آبان‌ماه 2 سال پیش استان کرمانشاه، 78 باب مدرسه با 415 کلاس درس تخریب شد.

وزیر آموزش و پرورش به احداث 190 مدرسه در این مناطق به همت خیران اشاره کرد و افزود: 145 مدرسه از این تعداد طی یک سال اخیر به بهره‌برداری رسیده که 45 مدرسه دیگر نیز در دست احداث است.

وی از افزایش 70 سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی این استان بعد از زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال 96 خبر داد و افزود: این آمار با ادامه بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده کرمانشاه افزایش خواهد یافت.

حاجی‌میرزایی حس هم­دلی و مسؤولیت‌پذیری را یکی از شرایط پایداری انقلاب و رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حس مسؤولیت‌پذیری و همدلی خیران و معلمان مناطق زلزله‌زده اجازه نداد، مدارس این مناطق به تعطیل کشیده شوند.

وی از آموزش پرورش به عنوان فراگیرترین رسانه کشور یاد کرد و گفت: مدرسه کانون یادگیری دانش‌آموزان است باید آموزش پرورش در کنار تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان را نسبت به آلام و رنج‌های مردم حساس کنند و حس همدلی و مسؤولیت‌پذیری در آن‌ها را پرورش دهد.

وی به نقش آموزش و پرورش در راستای ارائه آموزش‌های لازم در برابر حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش می‌تواند با انتقال درست اطلاعات دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه را در برابر آسیب‌های مختلف توانمند کرده و از هزینه‌های که این آسیب‌ها روی دست دولت می‌گذارند تا حدودی جلوگیری کند.

وی با اشاره به نقش معلمان در جامعه و اعتماد ویژه جامعه به آن‌ها، افزود: معلمان به عنوان اصلی‌ترین رکن آموزش و پرورش حق بزرگی بر گردن جامعه دارند، لذا برای ارتقا وضعیت و تثبیت اشتغال فرهنگیان در کشور به خصوص  معلمان غیربومی ماموریت داریم که در راستای بهبود شرایط و زندگی آن‌ها تلاش کنیم تا وضع این قشر روز به روز بهتر شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول