اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

از ارائه برنامه‌های هفته ناجا تا استقبال مردم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس

شورای اداری زنجان با حضور اعضا و ارائه اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس و ارائه برنامه‌های هفته ناجا و همچنین ارائه عملکرد توسط دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

از ارائه برنامه‌های هفته ناجا تا استقبال مردم از برنامه‌های هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شورای اداری شهرستان زنجان ظهر امروز در با حضور اعضای این شورا و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان زنجان برگزار و از خانواده شهید یدالله محمدی و حسن نصیری جانباز 70 درصدی هشت سال دفاع مقدس قدردانی شد.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بازنمایی عملیات کربلای ۵ و یادواره شهدا در محلات مختلف با محوریت مساجد و منازل از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.
محسن سهندی با بیان اینکه جشنواره بومی، محلی‌، فرهنگی، ورزشی از جمله همایش دو و میدانی و دوچرخه‌سواری برگزار شده است، عنوان کرد: استقبال خوبی از این برنامه‌ها صورت گرفت و برگزاری نخستین دوره بازی‌های رایانه‌ای مورد استقبال قرار گرفت.
وی از ساخت ۳۳ خانه محرومان در زنجان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ واحد در فاز نخست احداث شده که از این تعداد هشت واحد در شهرستان معمولان در استان لرستان بوده است.
سهندی خاطر نشان کرد: واحدهای احداث شده در مناطق سیل‌زده در اثر بارندگی‌های سال‌جاری تخریب شده است.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به ساخت سه مخزن آب‌رسانی به دست بسیج  بیان کرد: در طول طرح هجرت هفت مدرسه بازسازی شده و تعدادی خانه عالم احداث شده است.

*برگزاری ۵۸ عنوان برنامه به مناسبت هفته ناجا

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال‌جاری جرائم خشن نداشته‌ایم، اظهار کرد: در این ایام انواع سرقت در شهرستان زنجان ۹ درصد کاهش داشته است.
مختار شیرمحمدی اضافه کرد: در حالی که سرقت کاهش داشته است، سرقت از اماکن دولتی در این ایام ۲۲ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های انتظامی در حوزه مواد مخدر در سال‌جاری ۷۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، عنوان کرد: این اقدام نشان از افزایش ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر، ۲۷ درصدی  دستگیری‌ها و افزایش ۱۷ درصدی معتادان متجاهر دارد.
شیرمحمدی ادامه داد: با اجرای طرح‌های پیشگیرانه 3 هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع دستگاه‌های سواری خودرویی و موتوری توقیف شده است که نشان از ۱۹ درصدی این توقیف‌ها دارد.
 فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از ترسیم ۱۱ طرح برای دسته‌های عظیم استان زنجان یاد کرد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی این مراسم مذهبی در کمال آرامش برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هفته ناجا در سال‌جاری با شعار پلیس هوشمند، امین مردم برگزار خواهد شد، ادامه داد: ۵۸ عنوان برنامه برای این هفته در نظر گرفته شده است که شامل برنامه‌های مختلف و متنوع است.

* 27 درصد دانش‌آموزان زنجانی در مدارس ناحیه 2 تحصیل می‌کنند
در ادامه جلسه مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با بیان اینکه با تلاش مستمر فرهنگیان در تابستان سال‌جاری برای آماده‌سازی مدارس عنوان کرد: با این تلاش همه مدارس این ناحیه در آغاز سال تخصیلی همه کلاس‌های درس دایر شد.
حمید حاتمی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته از تب و تاب دانش‌آموزان برای گرایش به رشته تجربی کاسته شده است، ادامه داد: در سال‌جاری 14 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش دایر است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زنجان نیز ضمن ارائه گزارشی از پروژه مهر این ناحیه اظهار کرد: در سال‌جاری 53 هزار دانش‌آموز در این ناحیه سال تحصیلی را آغاز کردند که نشان می‌دهد 27 درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس ناحیه 2 مشغول به تحصیل هستند.
رئیس جهاد کشاوزی شهرستان زنجان با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۷۳ هزار تنی گندم که ۶۵ هزار تن آن قابل خرید بود، بیان کرد: با خرید تضمینی هشت مرکز شهرستان 101 هزار تن محصول خرید شده که مازاد این خرید توسط شرکت‌های آرد شهرستان انجام شده است.
حسام‌الدین امیرمقدمی با بیان اینکه تا انتهای فصل خرید همه وجه خرید به کشاورزان پرداخت شده است، عنوان کرد: این وجه به میزان 101 میلیارد تومان بوده است.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته کشت پاییزی گندم آغاز شده است، بیان کرد: بذور اصلاح شده و کودهای مورد نیاز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه ۸۵ درصد میزان مصرف گندم شهرستان در خود زنجان تولید می‌شود، بیان کرد: با تلاش‌ها و رویکرد ترویجی با وجود کاهش میزان زیرکشت گندم با افزایش بهره‌وری شاهد افزایش تولید این محصول در شهرستان هستیم.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول