اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

۲ و نیم ساعت از برق تهران در نیروگاه ری تأمین می‌شود

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری از تأمین برق ۲ و نیم ساعت مصرف برق شهر تهران در شبانه روز توسط نیروگاه ری خبر داد.

۲ و نیم ساعت از برق تهران در نیروگاه ری تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، حمید بادرستانی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نیروگاه ری در سال ۱۳۵۵ نزدیک به ۲۵ درصد از تمام تولید برق کشور یعنی چیزی حدود ۱۲۰۰ مگاوات را به عهده داشته است.

وی این نیروگاه را بزرگترین نیروگاه خاورمیانه در آن زمان برشمرد و اضافه کرد: از مجموع ۴۳ واحد گازی که در آن زمان در مدار بوده حدود ۷ سال بعد از بهره‌برداری ۲۰ واحد به شهرهای دیگر منتقل شد و امروز این نیروگاه با ۲۳ واحد توربین گازی با ظرفیت ۸۱۸ مگاوات  فعال است و به دلیل اینکه در چهار نوع صنعت هیتاچی، آاگ، فیات و میتسوبیشی بهره می‌برده به عنوان دانشگاه نیروگاهی کشور معروف بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری با تاکید بر تابستان گذشته حداکثر واحدها در مدار بوده و در اوج پیک بیش از ۵۰۰ مگاوات در روز در مدار داشته است، خاطرنشان کرد: سهم نیروگاه ری در تامین نیاز تهران برابر با دو و نیم ساعت مصرف برق تمام شهر است.  

بادرستانی بیش از ۹۰ درصد مصرف برق استان تهران را در شهر تهران اعلام کرد و یادآور شد: علی‌رغم قدمت و قدیمی بودن واحدها و مشکلات متأثر در حال حاضر ۱۰ درصد برق تهران که شامل ۵ هزار مگاوات بوده در نیروگاه شهر ری تولید می‌شود که این میزان تولید و نقش عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه کارشناس‌های بلژیک که سال گذشته از این نیروگاه بازدید داشتند متعجب بودند که چطور این نیروگاه فعال است، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ سال از عمر این نیروگاه گذشته که طبق استاندارد عمر این نیروگاه ۳۰ سال بوده و در حال حاضر ۱۰ سال از استاندارد آن می گذرد هرچند هنوز قابل استفاده و نقش مهمی در تولید برق دارد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق ری تولید برق مرداد و شهریورماه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب با افزایش ۹ و ۲۵ درصدی اعلام کرد.

بادرستانی در ادامه عنوان داشت: در طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی با راندمان ۶۰ درصد و ظرفیت ۱۰۷۰ مگاوات انجام خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به وسعت ۵۲ هکتار این نیروگاه گفت: در حالی که ده درصد فضاهای نیروگاه‌ها باید به فضای سبز تعلق یابد، بیش از ۲۱ هکتار یعنی بالغ بر ۴۰ درصد از فضاهای نیروگاه برق ری به فضای سبز اختصاص یافته است.

به گزارش فارس، نیروگاه ری در نزدیکی پالایشگاه تهران در ۷ کیلومتری شهرری در سال ۱۳۵۵ با ظرفیت اسمی ۱۳۷۱ مگاوات در دو تیپ جنرال الکتریک و وستینگهاوس شامل ۶ واحد ۳۳ مگاواتی آسک، ۶واحد ۲۵ مگاواتی هیتاچی، ۱۰ واحد ۲۵ مگاواتی آاگ، ۷ واحد ۳۲ مگاواتی فیات و ۳ واحد ۸۵ مگاواتی میتسوبیشی شروع و در پایان سال ۱۳۵۶ نصب و به پایان رسید و بین سال‌های ۶۰ تا ۸۸ تعداد ۱۶ واحد شامل ۱۰ واحد آاگ و ۶ واحد هیتاچی بنا به ضرورت‌هایی به شهرهای دیگر انتقال یافت. همچنین در سال ۱۳۹۶ چهار واحد فیات به دلیل فرسودگی از رده خارج شد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/الف30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول