اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجمن یاوران وقف علم و فن‌آوری در استان سمنان راه‌اندازی شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش وقف در توسعه علم و فناوری، خواستار راه‌اندازی انجمن یاوران وقف علم و فناوری در این استان شد.

انجمن یاوران وقف علم و فن‌آوری در استان سمنان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی عصر امروز در دیدار مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان سمنان با وی که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان انجام شد، اظهار کرد: وقف یکی از سنن پسندیده و احسان ماندگاری است که با استفاده صحیح از این ظرفیت می‌توانیم شاهد رشد روزافزون و توسعه علم و فناوری در کشور باشیم.

وی افزود: در گذشته حوزه‌های علمیه به‌وسیله منابع حاصل از درآمد موقوفات اداره می‌شده و اگر این امر مهم به‌خوبی نهادینه و از ظرفیت این اقدام خداپسندانه به‌صورت صحیح استفاده شود، خواهیم دید که می‌توانیم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را با منابع موقوفات و بدون نیاز به اعتبارات دولتی اداره کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با بررسی نحوه اداره بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا مانند دانشگاه هاروارد می‌بینیم که این دانشگاه‌ها از درآمد موقوفات اداره می‌شوند.

وی به لزوم تأسیس انجمن یاوران وقف علم و فناوری در استان سمنان اشاره و تأکید کرد: با راه‌اندازی انجمن یاوران وقف علم و فناوری با مسؤولیت دانشگاهیان و نخبگان و سوق دادن واقفان به ایجاد موقوفاتی با نیات منطبق با نیازهای دانشگاه‌ها، اعتبارات موردنیاز آنها تأمین و دغدغه تأمین اعتبار آنها حل خواهد شد.

تدینی خاطرنشان کرد: وقف متعلق به همه اقشار جامعه خصوصاً قشر مستضعف جامعه است و هر فردی با هر میزان تمکن مالی می‌تواند به وقف به‌صورت مشارکتی اقدام کند.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول