اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

«پیاده‌روی اربعین» مقاومت ما را در مقابل دشمنان بیمه می‌کند

استاندار تهران گفت: پیاده روی اربعین یک حادثه عظیم است که می تواند شرایط پایداری ما را در مقابل دشمنان بیمه کند.

«پیاده‌روی اربعین» مقاومت ما را در مقابل دشمنان بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گردهمایی موکب‌داران اربعین حسینی که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) این است که در همه جهان هستی تاثیرگذار است.

وی افزود: در دنیا اتفاقات، جنگ ها و پدیده های مختلفی به وقوع پیوسته است اما در بین همه آنها رمز جاودانگی قیام امام حسین(ع) این است که به دنبال مسند و جایگاه و مقام نبود. 

محسنی بندپی گفت: در واقعه کربلا تمامی حق دربرابر تمامی ظلم قرار داشت و اباعبدالله(ع) برای اصلاح دین جدش پیامبر(ص) قیام کرد که از زمان بنی امیه دچار انحرافاتی شده بود. 

استاندار تهران با تاکید بر اینکه شهادت نوعی مدیریت است، ادامه داد: کسی که هستی اش را برای امر خیر هزینه می کند، زندگی خود را از دست می دهد و به زندگی دیگران معنا می دهد. 

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران از واقعه کربلا تاثیر گرفت و تداوم آن را نیز در یمن، سوریه، لبنان و فلسطین مشاهده می کنیم. 

محسنی بندپی تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ بزرگترین درسی که اربعین به ما می دهد زنده نگهداشتن یاد حقیقت است. 

استاندار تهران عنوان کرد: با تاثیر از کربلا و تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری، اربعین به عنوان یک حادثه عظیم و یک نمادی که می تواند شرایط پایداری ما را در مقابل دشمنان بیمه کند. 

وی افزود: اینکه ۳ونیم میلیون زائر مسیر پیاده روی کربلا را انتخاب می کنند یعنی بزرگترین مهمات علیه توطئه های دشمنان که نصیب نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/پ/ث40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول