اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک 4 موشک بالستیک یمن به مواضع شبه‌نظامیان شمال غربی این کشور

یگان موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی، چهار فروند موشک بالستیک را به سمت مواضع شبه‌نظامیان مستقر در استان «حجه» واقع در شمال غربی این کشور شلیک کرد.

شلیک 4 موشک بالستیک یمن به مواضع شبه‌نظامیان شمال غربی این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای موشکی ارتش یمن و کمیته‌های مردمی شنبه شب چهار فروند موشک بالستیک «زلزال-1» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب «حیران» استان حجه واقع در شمال غربی یمن شلیک کردند.

یک منبع نظامی یمن گفت که در این حملات موشکی، «انبار سلاح دشمن» هدف قرار گرفت. منبع یمنی تاکید کرد که تعدادی از شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی نیز در این حملات موشکی کشته و زخمی شدند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن اخیرا در قالب یک پیشنهاد اعلام کرد که حملات یمنی‌ها به عربستان به صورت مشروط متوقف شده است و در عین حال ابراز امیدواری کرد که عربستان به این پشنهاد پاسخ مثبت دهد، اما عربستان با نادیده گرفتن این پیشنهاد، همچنان به حملات خود در یمن ادامه می‌دهد.

در همین ارتباط، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، طرف سعودی هیچ پاسخی به پیشنهاد «مهدی المشاط» رئیس دولت نجات ملی از طریق کانال‌های مستقیم یا غیرمستقیم دریافت نکرده است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه گذشته به متجاوزان هشدار داد که «پایبندی ما به این طرح پیشنهادی بستگی به پایبندی طرف مقابل دارد. آمادگی ما برای صلح به اندازه آمادگی ما برای انجام حملات دردناک است. روزهای صبر ما بسیار محدود است»(جزئیات بیشتر).  

جنگ علیه یمن در فرودین ماه ۱۳۹۴ آغاز شد و این جنگ اکنون وارد پنجمین سال خود شده است. عربستان که در مقابل افزایش توانایی نظامی ارتش یمن مبهوت شده دنبال راه‌حلی آبرومندانه برای خروج از آن است.

بر اساس آماری که دولت نجات ملی یمن اخیرا اعلام کرده است، تاکنون ۱۲۲۶۰ نفر از جمله ۱۷۶۹ زن و ۲۵۳۳ کودک یمنی در پی حملات ائتلاف سعودی کشته شده‌اند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول