اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

وکیلی: امروز اگر نماینده‌ای چُرت بزند از دید دوربین‌ها مغفول نمی‌ماند

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: امروز ما در مجلس حداکثر شفافیت را شاهدیم؛ به‌طوری که اگر نماینده‌ای ذره‌ای چرت بزند از دید دوربین‌ها مغفول نمی‌ماند.

وکیلی: امروز اگر نماینده‌ای چُرت بزند از دید دوربین‌ها مغفول نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدعلی وکیلی عضوهیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز خانه ملت در جریان بررسی فوریت دار طرح شفافیت آرا نظام تقنینی اظهار داشت: شفافیت موضوعی است که متقابل نفاق قرار دارد و تبدیل به یک مطالبه ملی شده است. شفافیت روی سکه‌ی پاسخگویی است که هر جریانی با هر نظری معتقد به پاسخگویی می‌باشد.

وی با بیان این که میزان و مشروعیت قدرت در پاسخگویی به ملت تجلی پیدا می‌کند، افزود: هر چه ساحت قدرت شیشه‌ای و در معرض مردم باشد، اعتمادافزا و مشروعیت آفرین است.

وکیلی ادامه داد: امروز ما در مجلس حداکثر شفافیت را شاهدیم؛ به طوری که اگر نماینده‌ای ذره‌ای چرت بزند از دید دوربین‌ها مغفول نمی‌آید. این میزان حساسیت بر روی رفتار نمایندگان مقدس است. افکار عمومی می‌خواهد بداند که نمایندگان ملت امانت گران سنگ را به ارزانی به دست نیاوردند تا به ارزانی عرضه کنند.

نماینده تهران با تاکید بر این که امروز بیشترین شفافیت را در مجلس شاهدیم گفت: مذاکرات مجلس به غیر از موارد خاص از طریق رادیو و تلویزیون و رسانه ها در اختیار عموم قرار می‌گیرد. نمایندگان در مجلس بخشی از حاکمیت هستند که به نمایندگی از مردم ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه شفافیت طرحی را تعیین کردیم تا تمامی نهادها که به شکلی که تصمیمات آنها در سرنوشت مردم تاثیرگذار است و یا مسئولیت قانونگذاری دارد آراء آنها شفاف شود. لذا این طرح به دنبال شفافیت‌آراء و مذاکرات هیات وزیران، مجمع تشخیص مصلحت، خبرگان رهبری، شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی، مجلس و سایر مجامع و شوراها است.

وکیلی در خاتمه عنوان کرد: طرحی که مورد موافقت سه فراکسیون قرار گرفته و اکثریت حاضرین مجلس هم امضاء کردند. از نمایندگان می‌خواهم امروز با رای خود نشان دهند ابایی از شفافیت ندارد و پیش قدم در شیشه‌ای کردن حکمرانی خوب هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول