اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جذب 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبفای تویسرکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با پیگیری نماینده مردم تویسرکان در مجلس موافقت‌نامه مبادله 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و فاضلاب تویسرکان انجام شد.

جذب 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبفای تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز شورای انسجام بخشی آب و آبفا به همت مدیرعامل شرکت آب  فاضلاب استان همدان و با حضور نماینده مردم تویسرکان و فرماندار تویسرکان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مدیران عامل و معاونین شرکت‌های آبفای استان همدان ، آب منطقه‌ای و آبفای روستایی استان برگزار شد در مورد همکاری‌های صنعت آب و آبفای استان در خصوص رفع برخی مشکلات باقیمانده در شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه گزارش اقدامات انجام شده در بخش آب و فاضلاب شهری تویسرکان گفت: 100 درصد جمعیت شهر سرکان و 90 درصد جمعیت شهر تویسرکان زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارد که برای اتمام این پروژه نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سیدهادی حسینی بیدار افزود: در بخش فاضلاب شهرستان با توجه به بسته شدن موافقت‌نامه فاضلاب شهر تویسرکان و اتمام اعتبار در این بخش انجام پروژه‌های فاضلاب غیرممکن بود که با پیگیری‌های دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس  توانستیم 30 میلیارد تومان اعتبار موافقت‌نامه‌ای مبادله کنیم.

وی اضافه کرد: از این میزان 5 میلیارد برای تصفیه‌خانه آب تویسرکان و 25 میلیارد آن برای اتمام شبکه فاضلاب شهر تویسرکان هزینه خواهد شد که با اتمام نقاط باقیمانده 100 درصد جمعیت شهر تویسرکان زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: در بخش فاضلاب و بهره‌برداری با خرید تجهیزات و ماشین‌آلات به سطح پایداری قابل قبول در شهر تویسرکان رسیده‌ایم.

وی یادآور شد: در بخش آب شهرستان با توجه به افت چاه‌ها و نیاز به به تامین آب از سد سرابی برآورد پیمانکار برای احداث پکیج تصفیه آب 3 میلیارد تومان بود که با بررسی و توان متخصصان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان توانستیم این پکیج را با مبلغ 400 میلیون تومان و با دبی 60 لیتر بر ثانیه راه‌اندازی کنیم که در دو سال گذشته نقش بسزایی در تامین و پایداری آب شرب شهر داشته است.

حسینی‌بیدار افزود: در سالیان گذشته برای تامین آب شرب شهر تویسرکان 220 لیتر بر ثانیه تولید آب داشتیم که با مهندسی مجدد و مدیریت فشار در شبکه در سال گذشته تولید آب به 160 لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس نیز با بیان اینکه به منظور بررسی مشکلات شهرستان همواره جلسات جداگانه با مدیران آب استان داشته‌ایم به پیشنهاد مدیرعامل آبفای استان جلسه انسجام بخشی با حضور همه اعضای برگزار شد که بررسی تامین آب روستاهای «دورودان» و «رودآورد» از محل آب شهری و پیگیری اتمام نقاط باقیمانده شبکه فاضلاب تویسرکان و سرکان از جمله موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود.

محمدمهدی مفتح با بیان اینکه در حوزه آب شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است گفت: با توجه به احداث و افتتاح سد سرابی و تصفیه‌خانه آب در دست احداث آن، راه‌اندازی پکیج تصفیه آب توسط شرکت آب و فاضلاب استان و امور آبفای تویسرکان اقدام بسیار ارزشمندی بود که اگر این نبود در دو تابستان گذشته این شهر با قطعی آب مواجه می‌شد.

وی از زحمات و اقدامات انجام شده در حوزه آب شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود: با توجه به هزینه‌های بالای پروژه‌های آب و فاضلاب شهری و با وجود اتمام زمان برای تخصیص بودجه در حوزه آب شهری با پیگیری‌های شرکت آبفا توانستیم این موضوع  را در ردیف بودجه قرار دهیم که برای انجام امور آب و فاضلاب شهرستان بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار ملایر نیز با مثبت ارزیابی کردن اقدامات انجام شده در حوزه آب این شهرستان خواستار پیگیری و تسریع در انجام مشکلات باقیمانده در حوزه آب و فاضلاب شهری شد و افزود: کمبود مخازن ذخیره آب در شهرستان تویسرکان، راه‌اندازی و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه آب سد سرابی توسط امور آب و تامین آب روستاهای رودآور و دورودان از مهمترین اقداماتی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

سید رسول حسینی افزود: اصلاح شبکه فاضلاب باقیمانده در تویسرکان و سرکان نیز در حوزه فاضلاب از مطالبات این شهرستان است.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول