اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اهدای 4500 جلد کتاب از سوی بنیاد شهید به کتابخانه‌های همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان 4 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا کرد.

اهدای 4500 جلد کتاب از سوی بنیاد شهید به کتابخانه‌های همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عاطفه زارعی ظهر امروز در مراسم اهدا و رونمایی 4 هزار و 500 جلد کتاب حوزه ایثار و شهادت که از سوی اداره‌کل بنیاد شهید همدان به کتابخانه‌های استان در هفته دفاع مقدس اهدا شد اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد  شهید با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به منظور انتقال کتابخانه‌های تخصصی ایثار و شهادت به این مجموعه منعقد شد.

وی افزود: پس از انعقاد و ابلاغ این تفاهم‌نامه به استان‌ها، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و اداره‌کل بنیاد شهید جلسات مشترک را ترتیب و شیوه‌نامه اجرایی این تفاهم‌نامه در همدان تدوین شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: پس از تدوین شیوه‌نامه امور اداری و قانونی بلافاصله انجام شد و کتاب‌های کتابخانه تخصصی حوزه ایثار و شهادت به منظور فراگیری بیشتر در استان به کتابخانه‌های عمومی استان منتقل شد.

وی اظهار کرد: اهدای 4 هزار و 500 نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی بزرگترین اهدای کتاب در سال 1398 تا به امروز در استان بوده است.

زارعی افزود: یک‌هزار و 500 جلد از این تعداد کتاب‌های نو با موضوع وصیت‌نامه شهدا، فرهنگ اعلام شهدا و آثار ابوالفتح مؤمن است که به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است.

وی تصریح کرد: 2 هزار جلد از این کتاب‌ها در کتابخانه عمومی مرکزی همدان و یک‌هزار جلد نیز برای کتابخانه‌هایی که به زودی افتتاح می‌شوند، اختصاص داده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه این کتاب‌ها در حال آماده‌سازی برای ورود به قفسه کتابخانه‌هاست ادامه داد: کتاب‌های داستانی با موضوع دفاع مقدس از سوی مردم با استقبال بیشتری مواجه است و اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به دنبال کشف و درک رخدادها و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ و شهادت دغدغه کتابخانه‌های عمومی استان است خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دو نهاد در سطح کشور به منظور ترویج بهتر فرهنگ ایثار و شهادت رخ داد تا مردم بیشتری به این آثار دست پیدا کنند.

در پایان این مراسم از کتاب‌های اهدایی توسط اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور مدیران کل دو دستگاه رونمایی به عمل آمد و ناصر عارف مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران از کتابخانه مرکزی همدان بازدید کرد.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول