اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتهام جدید امارات به قطر؛ دوحه در حال ضربه‌زدن به ابوظبی و ریاض از طریق یمن است

یک وزیر اماراتی مدعی شد که قطر از طریق بحران یمن در حال هدف گرفتن عربستان و امارات است.

اتهام جدید امارات به قطر؛ دوحه در حال ضربه‌زدن به ابوظبی و ریاض از طریق یمن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه، امروز در توییتی جدید،‌ قطر را متهم کرد و مدعی شد این کشور از طریق بحران یمن در حال ضربه‌ زدن به عربستان و امارات است. 

قرقاش که به ابراز مواضع روزانه امارات از طریق توییتر مشهور شده، در توییتی جدید، مدعی شد که «خط رسانه‌ای قطر در حال تمجید از شبه‌نظامیان حوثی [در یمن] و تکیه کردن بر اخوان [المسلمین] است و از این طریق در حال هدف گرفتن عربستان و امارات از طریق بحران یمن است». 

این توییت در زمانی منتشر شده که عربستان و امارات به دلیل ناکامی در جنگ یمن و در پی ضربات اخیری که یمن به تاسیسات نفتی آرامکو وارد و تولید روزانه حدود پنج میلیون بشکه نفت عربستان را متوقف و تهدید کرد که امارات دست از تجاوز به یمن بردارد، تحت فشار زیادی قرار گرفته‌اند.


توییت قرقاش علیه قطر

 

این وزیر اماراتی در توییتش نوشت: «از طریق سیر اتفاقات و خط رسانه‌ای قطر، این کشور در بحران یمن دخیل شده است. قطر حوثی‌ها را تمجید و روی اخوان حساب باز کرده و تلاش می‌کند که بی‌توجهی بین‌المللی به بحران [روابط با] قطر را با هدف گرفتن عربستان و امارات از طریق [بحران] یمن جبران کند. منطقی کج، اما خُب [از قطر] عجیب نیست». 

در ماه جولای گذشته (تیرماه) نیز قرقاش، قطر را به باد انتقاد گرفته بود. او در توییتی که پانزدهم جولای گذشته در واکنش به یک مستند افشاگرانه الجزیره درباره بحرین منتشر کرد که در آن آمده بود برخی عناصر القاعده با شاه و دولت بحرین مرتبط بوده‌اند، نوشت، «آدم دلش به حال راهبردهای قطر که بر اساس برنامه‌های تلویزیونی است و صرفا مخاطب خودش را دارد، می‌سوزد.. دلش به حال کسی که خانه‌اش از شیشه است و خیلی چیزها دارد که باید مخفی کند می‌سوزد. عاقل باید اولویتش این باشد که بحران را حل کند. آنچه می‌بینیم بچگی و اباطیل رسانه‌ای و هدر دادن حاکمیت و سرمایه‌هاست». 

روابط امارات و عربستان با قطر، از ژوئن ۲۰۱۷ که این دو به همراه مصر و بحرین مناسبات خود را با دوحه قطع کردند، وارد بحران آشکار شد. اختلافات عربستان با قطر به حدی شدید است که بعد از دو سال نه تنها بحران کاهش نیافته بلکه شدیدتر هم شده است. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول