اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فرودگاه اردبیل در آستانه اخذ گواهینامه بین‌المللی/ امکان نشست‌‌‌ و‌ برخاست هواپیماهای بزرگ

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل با اشاره به آماده‌سازی ترمینال جدید و ساختمان پاویون این فرودگاه، گفت: با اتمام بهسازی باند ۳۳-۱۵، این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ نظیر ایرباس 300، ایرباس 340 و بوئینگ 777 می‌شود.

فرودگاه اردبیل در آستانه اخذ گواهینامه بین‌المللی/ امکان نشست‌‌‌ و‌ برخاست هواپیماهای بزرگ

سید فخرالدین هاشمی در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پروژه‌های فرودگاه اردبیل از جمله ترمینال جدید و ساختمان پاویون آماده بهره‌برداری است و در سفر آتی هیات دولت و رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی درباره ترمینال جدید فرودگاه اردبیل توضیح داد: این ترمینال با مساحت ۸۱۰۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ساخته شده و آماده بهره برداری است و از آن می‌توان برای سفرهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: دومین پروژه این فرودگاه بهسازی ساختمان پاویون (VIP) با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

هاشمی درباره پروژه بهسازی سطوح پروازی باند اصلی فرودگاه اردبیل گفت: پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل (۳۳-۱۵) شامل بهسازی باند، تاکسی وی، اپرون و روشنایی (CATII) با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که به پیشرفت 56 درصدی رسیده و فاز نخست آن در سفر آتی رئیس جمهور ‌به بهره برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: در این طرح کارهای بهسازی باند (زیرسازی و چهار لایه آسفالت)، بهسازی تاکسی وی، بهسازی اپرون و استریپ‌سازی تاکسی‌وی و اپرون انجام می‌شود و با اتمام بهسازی باند ۳۳-۱۵ این فرودگاه دارای قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای بزرگ از جمله A300-A340 و بوئینگ 777 می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: پس از این اقدامات برای دریافت گواهینامه بین‌المللی فرودگاه اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول