اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

روزشمار هفته ناجا/ورود پلیس به پرونده سرقت از منزل نماینده خوی فارغ از موضوعات سیاسی

سخنگوی ناجا به سرقت از منزل نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پلیس فارغ از جو سیاسی و با رعایت محرمانگی کار تخصصی خود را که کشف جرم است، انجام می دهد.

روزشمار هفته ناجا/ورود پلیس به پرونده سرقت از منزل نماینده خوی فارغ از موضوعات سیاسی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به شعار هفته ناجا"پلیس هوشمند ،امین مردم" پرداخت و اظهار داشت: هفته ناجا فرصتی است تا بتوان بخشی از دستاوردها و عملکردهای پلیس را که به دلیل فشردگی، گستردگی و پیچیدگی‌های ماموریت پلیسی امکان اطلاع‌رسانی مناسب را ندارند با کمک رسانه‌ها و تریبون‌های تبلیغاتی در این هفته به سمع و نظر شهروندان برسانیم.

سخنگو ی ناجا تصریح کرد: شعار پلیس هوشمند امین مردم برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند ناجا باید مقتدر هوشمند سالم امین باشد.

سخنگوی ناجا گفت: از سال ۷۸ با درخواست ناجا و با تایید فرمانده کل قوا روز ۱۳ مهر به نام روز نیروی انتظامی تعیین شد.

سردار نوریان افزود: در این هفته نقش و سهم شهروندان در تولید امنیت از لحاظ ارتقا اگاهی ، فرهنگ خودکنترلی و ایجاد حس مسوولیت را به صورت معنا دار بیان خواهیم کرد و تلاشمان این است که ملموس ترین لایه‌های زیرین فعالیت پلیس را در مرزها،کشف جرایم، مقابله با ناامن کنندگان، مبارزه با موادمخدر را که کمتر دیده شده به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون اجتماعی پلیس افزود: برنامه‌های آتی پلیس در حوزه‌های اقتصادی، پیشگیری، انتظامی و اجتماعی، روزآمدی پلیس و هوشمندسازی پیگیری خواهد شد.

سردار نوریان گفت: معتقد هستیم کج کاری دستگاه‌ها و نهادها بار انتظامی پلیس را افزایش می‌دهد. 

سخنگوی ناجابا بیان اینکه هوشمند سازی پلیس در بعد ساختاری و کارکردی در حال انجام است، اعلام کرد:نیروی انتظامی براساس نیاز مردم نسبت به طراحی واحدهای متناسب اقدام کرده؛ تشکیل پلیس امنیت اقتصادی، پلیس فتا و... از ان جمله است. 

وی به نمایشگاه بین المللی ایپاس که تجهیزات پلیسی در ان عرضه شده، پرداخت و ادامه داد: بخشی از دستاوردهای پلیس را در ان نمایشگاه که تا 11 مهر برپاست به معرض نمایش گذاشته ایم.

سردار نوریان گفت: پلیس تلاش کرده تا با التهاب بازار اقتصادی یا شگردهای مجرمان و کلاهبرداران اینترنتی برخور کنند؛ پلیس باید از مجرمان جلوتر حرکت کند و به ترفندها و شگردهای آنان مشرف باشد.

وی تصریح کرد:هوشمند سازی پلیس باید به گونه‌ای باشد که اشرافش هر روز افزایش پیدا کند، تجهیزاتی که پلیس راهور به آن مجهز شده و استفاده از سامانه های مختلف نمونه‌ای از هوشمندی پلیس است که با تشکیل بانک‌های اطلاعاتی و داده کاوی در حال فعالیت هستیم.

وی با بیان این مطلب که پلیس در جمهوری اسلامی حافظه جان مال و آبروی مردم است به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امانت داری مردم پرداخت.

سردار نوریان به نظرسنجی‌هایی که چند موسسه انجام داده اند اشاره و اعلام کرد: در پیمایشی که وزارت کشور انجام داد پلیس در بین 13 گروه شغلی، رتبه دوم را در وظیفه شناسی و پرهیزگاری به خود اختصاص داد؛ همچنین در شاخص رضایت‌  از عملکرد و پاسخگویی، نیروی انتظامی توانست رتبه ۳ را در بین ۲۳ دستگاه و نهاد به خود اختصاص دهد؛بنابراین رتبه اعتماد به ناجا در بین دستگاه های ۲۳ گانه رتبه ۴ است.

معاون اجتماعی ناجا تصریح کرد: در نظر سنجی وزارت اطلاعات، ناجا بر اساس آخرین نظرسنجی در خصوص رضایتمندی نهادی، رتبه نخست در بین دستگاه‌ها را به خود اختصاص داد.

سردار احمد نوریان سخنگوی ناجا در خصوص موضوع سرقت از خانه نماینده خوی اظهار داشت: ما به شایعات توجه نمی کنیم؛ اگر سرقتی گزارش شود طبق روال معمول، مامور پلیس اعزام شده و بعد از مشاهده صحنه جرم، صورت جلسه را تنظیم و گفتگو و ثبت اظهارات مالباخته مبنای بررسی می شود.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: در مرحله بعد پلیس آگاهی وارد عمل شده و چند و چون این قضیه را در پی می گیرد تا به کشف جرم بیفزاید.

وی با اعلام اینکه صورتجلسه اولیه وجود دارد گفت: پرونده در دست بررسی است و پلیس, فارغ شایعاتی که در اطراف وجود دارد و بعد سیاسی که برخی به ان وارد می شوند  کار تخصصی خود را که کشف جرم است انجام می‌دهد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس با رعایت بحث محرمانگی وظیفه ذاتی خود را انجام می‌دهد و هیچ اظهار نظری در خصوص مبالغ و جزئیات پرونده ارائه نکردهاست؛ پلیس هیچ اطلاعاتی نداده و هیچ قضاوتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در این پیمایش،۷۳ درصد رضایتمندی و ۸۷ درصد نگاه مثبت مردم به پلیس ثبت شده است.

سخنگوی ناجا به نظرسنجی مرکز امین اشاره و بیان داشت: در یک جامعه آماری ۱۷ هزار و۸۵۰ نفری ۷۲ درصد مردم در حد زیاد و خیلی زیاد از کلانتری‌ها رضایت داشتند.

معاون اجتماعی ناجا، روزشمار هفته ناجا را به شرح ذیل اعلام کرد: روز پنج شنبه: بصیرت ولایتمداری، ایثار و شهادت، روز جمعه:خانواده آرامش و پلیس، روز شنبه: فضای مجازی پاک و احساس امنیت، روز یکشنبه: امنیت اقتصادی و رونق تولید، روز دوشنبه: پیشگیری اجتماعی توسعه نظم و امنیت عمومی، روز سه شنبه: قانون مداری ارتقا فرهنگ ترافیک، روز چهارشنبه: مرزبانی، اقتدار مرزی امنیت پایدار است.

سردار نوریان گفت: در روز پنج شنبه مراسم غبارروبی و عطر آگین سازی مزار شهدا را در بهشت زهرا و در روز جمعه حضور در نماز جمعه را خواهیم داشت؛  همچنین رزمایش توان دریایی دریابانان فرماندهی مرزی در جنوب کشور از دیگر برنامه‌های ناجا در این هفته است.

وی گفت: ۱۱۳ پروژه عمرانی خدماتی و درمانی در ایپ هفته به بهره برداری خواهد رسید که در نقاط محروم کشور است، ۷ تله فیلم هم به همت موسسه ناجی هنر از شبکه سوم سیما در هفته ناجا در حوزه‌های راهور، یگان ویژه، پلیس امنیت اقتصادی، پلیس فتا، مبارزه با موادمخدر، پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی پخش خواهد شد.

سخنگوی ناجا گفت: فیلم ده قسمتی ویژه سازمان عقیدتی سیاسی ناجا از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد، در حوزه‌های عملیاتی برنامه‌های گفت‌وگو محور را انجام خواهیم داد، اجرای رزمایش شهری موتورسیکلت‌ سواران قانون مند، راه اندازی شهرک‌های ترافیکی ویژه دانش آموزان در سراسر کشور، تقدیر از نگهبانان نمونه،برگزاری نشست‌های هم اندیشی روسای پاسگاه‌ها و کلانتری ها با بزرگان محلات، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مرکز فرماندهی و کنترلی پلیس،برگزاری کارگاه‌های فضای مجازی و مقابله با موادمخدر در دستور کار ما قرار دارد.

سردار نوریان گفت: کار در پلیس امری پر زحمت است، تعداد کارکنان ما متناسب با جمعیت نیست و این موضوع باعث مضاعف شدن کار پلیس می‌شود، با این‌حال باعث افتخار ما است که مردم به ما اعتماد کردند و این اعتماد پا برجا است.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: حجم کار فرماندهان ناجا بسیار سنگین است اما با این حال با شوق و دلسوزی و احساس تکلیف نسبت به مردم در حال انجام عملیات‌های مختلف هستند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول