اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

دستگیری هکر 16 ساله با سرقت از 16 هزار حساب بانکی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری هکر 16 ساله با سرقت از 16 هزار حساب بانکی از سراسر کشور خبر داد.

دستگیری هکر 16 ساله با سرقت از 16 هزار حساب بانکی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن مفخمی شهرستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هکر ۱۶ ساله که اطلاعات ۱۶ هزار نفر را در کشور سرقت کرد، در ماه گذشته شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: اقدام این فرد نشان از ضعف سیستم بانکی است که می‌طلبد مردم از درگاه‌های مطمئن خرید اینترنتی انجام دهند و در حفظ کارت‌های بانکی خود کوشا باشند.

فرمانده  انتظامی استان مرکزی افزود: طی شش ماه گذشته ۶ هزار و ۵۰۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شد که در این راستا طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در دستور کار پلیس قرار دارد.

مفخمی شهرستانی رویکرد پلیس هوشمند را پیش‌بینی و پیشگیری در راستای کاهش جرائم عنوان کرد و گفت: آسیب‌ها بر اساس اولویت شناسایی می‌شود و تحقق این مهم نیازمند مشارکت و مساعدت سایر دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی تصریح کرد: سرقت نخستین آسیب شناسایی شده در سطح شهر اراک است و طی ۵۰ روز گذشته میزان سرقت از ۴۸ درصد به ۲۹ درصد کاهش یافت، همچنین بیشترین سرقت مربوط به احشام بود که سارقین مسلحی که با ورود به شهرستان‌ها ایجاد ناامنی کرده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار کرد: طی ۵۰ روز گذشته سرقت احشام یک درصد کاهش یافته و ۱۹۲ درصد افزایش کشف سرقت احشام صورت گرفته است.

مفخمی بیان داشت: با توجه به اینکه استان مرکزی معبر اصلی کشور است و بسیاری از استان‌ها را به هم متصل می‌کند به لحاظ افزایش تصادفات، ۷ درصد تعداد متوفیان افزایش یافته است.

وی در خصوص نزاع و درگیری نیز گفت: در استان مرکزی آمار نزاع فردی و جمعی نسبت به دیگر استان‌ها بسیار بالا است که با تلاش نیروی انتظامی و همکاری دستگاه قضا طی بازه ۵۰ روزه  سه درصد کاهش یافته است و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون درصدد هستیم میزان نزاع و درگیری را کاهش دهیم، چراکه اگر مهار نشود تبدیل به شرارت می‌شود و تبعات بسیار بالایی را به همراه دارد.

فرمانده  انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در این مدت ۱۰۲ درصد افزایش ریالی کالای قاچاق و  ۱۳ درصد افزایش کشف خودروهای حامل کالای قاچاق را داشتیم، همچنین ۲۲ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر و دو درصد دستگیری خرده‌فروشان در سطح شهر اراک محقق شده است.

مفخمی ضمن تأکید بر طرح ارتقای امنیت اجتماعی «ظفر دو» عنوان کرد: با توجه به اینکه یک‌سوم جمعیت استان در مرکز استان ساکن هستند ۴۹ تا ۵۰ درصد جرائم در مرکز استان و ۱۲ درصد جرائم مربوط به شهرستان ساوه است.

وی تأکید کرد: مردم باید همواره در کنار پلیس حضور داشته باشند، چراکه با ایجاد تعامل و اعتمادسازی و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی می‌توان در راستای برقراری امنیت اجتماعی موفق‌تر عمل کرد.

فرمانده  انتظامی استان مرکزی  در خصوص کشف حجاب نیز بیان کرد: پلیس در قالب طرح ناظر در کشف حجاب با ابزارهای هوشمند عملکرد مناسبی داشته است و نیروی انتظامی قاطعانه در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی تا پای جان ایستادگی می‌کند.

مفخمی شهرستانی تصریح کرد: خط قرمز نیروی انتظامی استفاده از هرگونه سلاح سرد و گرم است و پلیس با نظارت دقیق فنی این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ طی شش‌ماهه سال جاری نیز گفت: کل تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ طی شش ماه امسال ۱۹ درصد افزایش یافته و تماس‌های عملیاتی نیز ۲۰ درصد افزایش و مراجعات حضوری نیز ۳ درصد کاهش یافته است.

فرمانده  انتظامی استان مرکزی افزود: طی شش ماه سال جاری تماس مزاحمت‌های تلفنی ۱۱۸ درصد افزایش یافته و دستگاه  پلیس درصدد است که تماس‌های غیرفوریتی را از تماس‌های فوریتی جدا کند و مدت‌زمان حضور پلیس ۱۱۰ در محل حادثه را نیز کاهش دهد.

مفخمی شهرستانی در خصوص فعالیت مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان اظهار کرد: طی شش‌ماهه سال جاری 6 هزار و ۵۷۰ پرونده در زمینه خانوادگی و مددکاری تشکیل شده که بالغ‌بر ۸۵ درصد پرونده‌ها منجر به مصالحه شده است و تاکنون نیز برای 7 هزار و ۹۶۵ نفر در قالب ۱۶۲ نشست در مراکز، مساجد، مدارس و ادارات در راستای رفع مشکلات مردمی برگزار شده است.

برگزاری 345 عنوان برنامه همزمان با هفته ناجا در مرکزی

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در این نشست گفت: هفته ناجا با شعار «پلیس هوشمند امنیت مردم» از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

محمود خلجی افزود: برنامه‌های هفته نیروی انتظامی با ۳۴۵ برنامه و ۳۶ عنوان در حوزه درون و برون‌سازمانی انجام می‌شود و این در حالی است که در ۱۲ شهرستان استان نیز همزمان برنامه‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته نیروی انتظامی در استان گفت: غبارروبی مزار شهدا، سخنرانی فرمانده انتظامی استان پیش از  خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و کتاب‌خوانی در سطح استان، حضور کارکنان در پایگاه انتقال خون، بازدید از اماکن تاریخی، برگزاری کارگاه بهداشت و روان، ملاقات فرمانده انتظامی با کارکنان از جمله برنامه‌های درون‌سازمانی در این هفته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، کلانتری‌ها و پلیس ۱۱۰، حضور کارشناسان انتظامی در مدارس و مساجد، راه‌اندازی قطار نظم و دوستی، برگزاری همایش طلایه‌داران فرهنگ ترافیک و راه‌اندازی پارک محله ترافیک را از جمله برنامه‌های برون‌سازمانی هفته ناجا در استان مرکزی عنوان کرد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول