اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر

دادستان کل قرقیزستان گفت: ارتباطات سازمان همکاری شانگهای با دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر باید تقویت شود.

لزوم همکاری سازمان شانگهای با نهادهای منطقه‌ای برای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، امروز هفدهمین نشست دادستان‌های کل کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برگزار شد.
در این نشست مقامات دادستانی کل هند، قزاقستان، قرقیزستان، چین، پاکستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، بلاروس، ایران، مغولستان، ارمنستان، ترکیه، نمایندگان دبیر کل سازمان شانگهای، ساختار ضدتروریستی سازمان شانگهای و انجمن بین‌المللی دادستان‌های کل حضور داشتند.
در قالب نشست حضار مسائل توسعه تعامل بین دادستان‌های کل کشورهای عضو سازمان شانگهای در زمینه مقابله با قاچاق موارد مخدر مورد بررسی قرار دادند.
«اتکوبک جمشیداف» دادستان کل جمهوری قرقیزستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: کشورهای عضو سازمان شانگهای معتقد هستند که نوسانات در اقتصاد بین‌الملل، تقویت همکاری برای مقابله مؤثر با تهدیدات و چالش‌ها را طلب می‌کند.
وی ادامه داد: سازمان شانگهای مبارزه با تروریسم، جدایی طلبی و افراط‌گرایی را جزو اهداف اصلی خود می‌داند.
دادستان قرقیزستان گفت: اما کشورهای منطقه در زمینه‌های دیگر نیز با یکدیگر همکاری می‌کنند که شامل مقابله با گروه‌های سازمان یافته، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق مواد مخدر و غیره است.

این مقام قرقیز تصریح کرد: امروز قاچاق مواد مخدر تهدید جدی نه تنها برای جمهوری قرقیزستان بلکه برای تمام کشورهای واقع در منطقه اوراسیا است.

جمشیداف گفت: همکاری بین‌المللی اولویت قرقیزستان در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر است که اینجا استفاده از ظرفیت سازمان همکاری شانگهای بسیار مهم است.
وی افزود: متأسفانه حتی با اقدامات جدی کشورهای آسیای مرکزی و سازمان شانگهای کانال‌های بین‌المللی قاچاقچی‌ها هنوز به طور کامل قطع نشده است.

دادستان قرقیزستان خاطر نشان کرد: این پدیده وابسته به تحولات افغانستان و سایر ساختارهای تروریستی است.
جمشیداف گفت: علاوه بر این گستردگی مرزهای سازمان همسود برای قاچاقچی‌ها شرایط حمل و نقل موارد مخدر را تسهیل می کند.
وی ادامه داد: مقامات نهادهای امنیتی کشورهای منطقه با کمبود تجهیزات ویژه مواجه هستند.

جمشیداف ادامه داد: با توجه به مواد ذکر شده دولت قرقیزستان پیشنهاد تقویت همکاری در بخش بررسی درخواست‌ها مروبط به پرونده‌های قضایی مروبط به قاچاقچی ها را می‌دهد.

وی اظهار داشت: تبادل اطلاعات بین نهادهای امنیتی کشورهای سازمان همکاری شانگهای باید تقویت شود.

دادستان قرقیزستان تصریح کرد: ارتباطات سازمان همکاری شانگهای با دیگر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در بخش مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز باید تقویت شود.

در نتیجه نشست، پرتکل مربوطه توسط دادستان‌های کل سازمان شانگهای امضا شد که این اقدام بستر حقوقی برای تقویت روابط در این زمینه‌ها را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول