اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ایران، رتبه دوم پرورش سرمایه فکری در جهان

معاون وزیر صمت با اشاره به گزارش‌های شاخص جهانی نوآوری ( GII) گفت: در سال ۲۰۱۸ ایران به لحاظ پرورش مهندس و سرمایه فکری بعد از آمریکا و روسیه رتبه سوم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۹ با پشت سر گذاشتن روسیه حائز رتبه دوم در جهان شد.

ایران، رتبه دوم پرورش سرمایه فکری در جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، برات قبادیان ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه وزارت صمت از وزارت‌خانه‌های قدر کشور است، اظهار داشت: یک‌سوم از GDP کشور مربوط به این وزارتخانه است.
وی با اشاره به احتمال جدایی وزارت بازرگانی از صمت، تشریح کرد: بهترین حالت تجمیع این وزارتخانه‌ها در راستای چابک‌سازی است اما از سال ۱۲۸۵ تاکنون ۲۵ بار این حوزه‌ها ادغام و یا جدا شده‌اند.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزیر صمت با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و برخوردار از ثروت‌های بی‌نظیر خدادادی است، افزود: ایران اسلامی به لحاظ جمعیت، استعداد، منابع و سرمایه انسانی با کشورهای همسایه قابل قیاس نیست و همین موضوع دشمنان ما را آزرده‌خاطر کرده است.

قبادیان با اشاره به گزارش‌های شاخص جهانی نوآوری ( GII ) در خصوص سرمایه انسانی کشورهای جهان اظهار داشت: در سال ۲۰۱۸ ایران به لحاظ پرورش مهندس و سرمایه فکری بعد از آمریکا و روسیه رتبه سوم را کسب کرد و در سال ۲۰۱۹ با پشت سر گذاشتن روسیه حائز رتبه دوم در جهان شد.
وی ادامه داد: این‌ها سرمایه پایدار و جاودانه ایران اسلامی هستند که حسادت دنیا را برانگیخته است.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزیر صمت با بیان اینکه به جد دنبال اجرایی کردن رونق تولید در کشور هستیم، افزود: هر کشوری غیر از ایران بود با وجود این تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی و ناجوانمردانه دوام نمی‌آورد اما می‌بینیم که ثبات و امنیت در کشور برقرار است.
قبادیان با اشاره به پایین بودن بهره‌وری در بخش صنعت کشور، تصریح کرد: مشکلات وضع موجود به دلیل بی‌برنامگی و عدم مدیریت علمی است، بدون برنامه نمی‌شود ۸۰میلیون نفر را مدیریت کرد و لذا تمام توان خود را برای ارتقای شاخص‌های بهره‌وری به کار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه دنیا دارد به سمت وضعیت مطلوب در حوزه صنعت و تولید و انقلاب صنعتی چهارم پیش می‌رود، گفت: انقلاب صنعتی چهارم از سال۲۰۱۲ کلید خورده و تولید را در کشورها دگرگون کرده است.
معاون پژوهش، آموزش و فناوری وزیر صمت با بیان اینکه ایران برای پیوستن به این انقلاب زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی لازم دارد، اضافه کرد: ایران هنوز به آن سمت نرفته است به همین منظور وزارت صمت فراهم کردن زمینه‌های فکری، اندیشه‌ای و آگاهی‌بخشی را در دستور کار قرار داده است.
قبادیان تأکید کرد: باید از تولید غیراستاندارد و بدون استفاده از علم فاصله بگیریم؛ در انقلاب صنعتی چهارم هوش مصنوعی حرف اول را می‌زند.
وی با بیان اینکه وظیفه ما سیاستگذاری و راهبری در اقتصادی است که مردم گرداننده آن هستند، گفت: با مدیریت صحیح و علمی تلاش می‌کنیم یک جهش اقتصادی بی‌نظیر را در کشور رقم بزنیم.

انتهای پیام/68023/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول