اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای تدوین شد

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پرداختن به مباحث بین رشته‌ای در دستور کار این وزارتخانه است و ٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای در سالیان گذشته تدوین شده است.

٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای تدوین شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جلسه دیدار رؤسای مجمع پژوهشگاه‌های ملی کشور با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

حسین میرزایی در این نشست تصریح کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، اتاق فکر فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری است. همچنین این ماموریت را در شش گروه پژوهشی مطالعات آینده نگر، مطالعات علم و فناوری، ارتباطات و فضای مجازی، مطالعات فرهنگی، مطالعات زنان، مطالعات اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی سایر مراکز علمی کشور به انجام می‌رساند.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تاکید بر در دستور کار بودن بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی فناوریهای نوین، هوش مصنوعی، Nbics و مباحث بین رشته‌ای به نقش اساسی پژوهشکده در ترویج حوزه بین‌ رشته‌ای در کشور و تدوین ٢٣٠ برنامه درسی بین رشته‌ای در سالیان گذشته اشاره کرد.

میرزایی ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگی سازمان برنامه و بودجه از پژوهشکده بر تعامل علمی موجود با سازمان امور اجتماعی کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و از معاون علمی و فناوری رییس جمهور حمایت از مطالعات فرهنگی و اجتماعی علم و فناوری را درخواست کرد.

علاوه بر این به برگزاری ده دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی و وجود دبیرخانه دائمی آن از بدو تأسیس تاکنون در پژوهشکده به عنوان ذخیره بزرگ علمی و نخبگانی کشور به عنوان یکی از فعالیت‌های پژوهشکده پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول