اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  غرب از نگاه غرب

هکرها یک بیمارستان را در آمریکا به تعطیلی کشاندند

حمله مشابهی در سال 2016 در مرکز پزشکی هالیوود در کالیفرنیا صورت گرفته بود که طی آن کارکنان این مرکز مجبور شدند بدون دسترسی به ایمیل یا سوابق درمانی الکترونیک، به مدت بیشتر از یک هفته به کار خود ادامه دهند تا در نهایت این بیمارستان مجبور شد 17 هزار دلار برای دسترسی دوباره به داده های خود پرداخت کند.

هکرها یک بیمارستان را در آمریکا به تعطیلی کشاندند

گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: می توانیم به این اتفاق به عنوان یک یادآور دیگر برای پذیرش این واقعیت استفاده کنیم که وقتی تا این حد به فناوری اعتماد می کنیم، تا کجا اوضاع می تواند خراب شود؛ در نتیجه حمله به رایانه های یک سیستم مراقبت های درمانی در وایومینگ، این بیمارستان مجبور به تخلیه بیماران و لغو جراحی های برنامه ریزی شده خود گردید.
این مشکل به دلیل حمله بدافزاری به وجود آمد که کنترل رایانه های بیمارستان کمپل کانتی مموریال را در ژیلت در دست گرفت. هر چند اتاق اورژانس به کار خود ادامه داد، اما بسیاری از سرویس ها در این مرکز از دسترس خارج شدند  که شامل درمانگاه ها، یک مرکز جراحی و یک مرکز مراقبت درازمدت بعلاوه 90 تخت بیمارستانی می شد.
برای مثال جراحی های از پیش تعیین شده لغو شد و سایر جراحی ها نیز به صورت موردی انجام پذیرفت. آزمایشگاه تشخیص طبی به حالت تعطیل درآمد، مجوزهای ترخیص بیماران لغو گردید و خدماتی نظیر عکسبرداری، فارماکولوژی و ریه درمانی نیز کاملا از این حادثه تاثیر پذیرفتند.
به گفته این بیمارستان خدمات درمانگاهی سرپایی و اورژانس آن همچنان فعال باقی مانده اند، اما آمبولانس ها و خدمه پروازی  به منظور انتقال بیماران در صورت نیاز آماده به کار هستند.
هر چند مقامات می گویند که شواهدی یافت نشده که داده های بیماران مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، اما احتمال دارد که هکرها توانسته باشند به داده های حساس مربوط به بیماران و یا کارکنان دسترسی پیدا کرده باشند. این اتفاق ناخوشایند باعث شد تا مقامات کمپل کانتی وقوع یک فاجعه محلی را در این منطقه اعلام کنند؛ منطقه ای که 4600 سکنه دارد و قلب صنعت نفت و زغال سنگ این ایالت به شمار می رود. این اعلام از بیمارستان در برابر احتمال از دست رفتن بودجه های فدرال ناشی از انتقال بیماران به مراکز دیگر محافظت می کند.
این بیمارستان دارای 1500 رایانه و سرور آنلاین است که برای جلوگیری از چنین حملاتی مجهز شده اند. بازرسان با این رایانه ها به عنوان اقلام واقع در صحنه جرم برخورد کرده اند که در حال کار برای شناسایی فرد یا افراد مسئول در پشت این حمله هستند. بازرسان اف بی آی و مقامات اداره امنیت داخلی وایومینگ نیز در صحنه حضور دارند.
دیوید کینگ هماهنگ کننده مدیریت شرایط اضطراری  می گوید: «آنها تمام رایانه های موجود در بیمارستان را از سیستم قطع کرده اند. یعنی به طور فیزیکی آنها را از پریزها خارج کرده اند.»
پیامی که در وبسایت بیمارستان ظاهر شده به بیماران توصیه می کند برای تایید وقت ملاقات های خود پیش از حضور دربیمارستان تماس بگیرند و به کسانی که قرارهایشان لغو شده نیز گفته شده که شیشه داروهایشان را نزد آنها بیاورند. در آخرین به روزرسانی که دیروز پست شد، آنها به مردم توصیه کردند تا با بیمارستان تماس تلفنی بگیرند، چون هیچ امکانات ایمیل و فکس یا به کلی وجود ندارد یا با محدودیت هایی مواجه است.
سایت این بیمارستان نیز هشدار داده است که عده ای از مردم در این منطقه تماس هایی تلفنی را از افرادی فرصت طلب دریافت کرده اند  که مدعی شده اند نماینده بیمارستان هستند و به دنبال اطلاعات شخصی بیماران برای احیای پورتال بیماران خود هستند.
 آنها به مردم توصیه کرده اند که هیچ گونه اطلاعاتی را در اختیار این عده از افراد قرار ندهند.
مقامات نگفته اند که تاکنون چه تعداد بیمار از این بیمارستان انتقال داده شده اند و نمی دانند که مسئله چه وقت حل خواهد شد. به این دلیل که این حمله هنوز در مرحله تحقیقات قرار دارد، مقامات این بیمارستان درباره مطالبات هکرها چیزی نگفته اند یا مشخص نکرده اند که آیا به تقاضاهای آنها پاسخ مثبت خواهند داد یا خیر.
حمله مشابهی در سال 2016 در مرکز پزشکی هالیوود برزبایترین در کالیفرنیا صورت گرفته بود که طی آن کارکنان این مرکز مجبور شدند بدون دسترسی به ایمیل یا سوابق درمانی الکترونیک، به مدت بیشتر از یک هفته به کار خود ادامه دهند تا در نهایت این بیمارستان مجبور شد 17 هزار دلار برای دسترسی دوباره به داده های خود پرداخت کند. بعدتر دو مرد مسئول این حمله شناخته شدند.
در حادثه دیگر انجمن اورولوژی ان ای او در اوهایو مجبور به پرداخت 75 هزار دلار غرامت به بیت کوین برای دسترسی دوباره به سیستم رایانه ای خود شد. دیگر سازمان هایی که در معرض چنین حملاتی قرار گرفته اند تصمیم گرفته اند برای دسترسی دوباره به داده هایشان غرامتی به هکرها پرداخت نکنند.
این مشکلات رو به افزایش دارند و تا وقتی که ما برای اطلاعات حیاتی مان هر روز بیشتر و بیشتر به رایانه ها اعتماد می کنیم، این مشکلات بیشتر نیز خواهند شد. خدا را شکر که سایر بیمارستان ها برای پذیرش برخی از بیماران این حادثه آمادگی داشتند، اما اگر تمام سیستم های بیمارستانی در سراسر کشور یا حتی تنها در سطح یک ایالت یا کانتی همزمان با هم مورد حمله قرار بگیرند چه رخ اتفاقی خواهد افتاد؟
نویسنده: ایزابل زی (Isabelle Z) از نویسندگان سایت
منبع: yon.ir/hDUaZ

انتهای پیام. 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول