اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کشف 900 میلیارد کالای قاچاق در غرب استان تهران/ کاهش ۴۰ درصدی تصادفات رانندگی

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ضمن اشاره به کشف ۸۷۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در غرب استان تهران و دستگیری ۵۵۸ نفر در این رابطه گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با کاهش ۴۰ درصدی تصادفات رانندگی در محورهای شهری و برون‌شهری در غرب استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

کشف 900 میلیارد کالای قاچاق در غرب استان تهران/ کاهش ۴۰ درصدی تصادفات رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، سردار خانچرلی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در محل فرماندهی انتظامی غرب استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت اظهار داشت: هفته ناجا از ۱۱ مهرماه تا ۱۷ مهرماه با شعار پلیس مقتدر امین مردم برگزار خواهد بود و در روز پنجشنبه ۱۱ مهر برنامه‌های مختلفی همچون غبارروبی مزار شهدا، دیدار با علما و ائمه جمعه و معتمدین و برنامه‌های کوه‌پیمایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز جمعه ۱۲ مهر سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان برگزار خواهد شد و شنبه صبحگاه مشترک عمومی با حضور مسوولان و استاندار تهران در فرماندهی غرب استان برگزار خواهد شد و یکشنبه ۱۴ مهر ماه نمایشگاه فضای مجازی در مدارس و نمایشگاه پلیس و اصناف برگزار خواهد و دوشنبه ۱۵ مهرماه خدمات ویژه‌ای در نقاط نیازمند در امر مسائل بهداشتی و درمانی ارائه و همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی نیز برگزار خواهد شد.

فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بیان داشت: ۱۶ مهرماه فرماندهان شهرستان‌ها در مراکز ۱۹۷ حضور می‌یابند و مشکلات مردم را شنیده و در جهت حل آن تلاش خواهند کرد و پروژه‌های عمرانی در چند نقطه در شهرستان‌ها افتتاح خواهد شد و چهارشنبه ۱۷ مهرماه نشست مشترک با مدیران سازمان‌های حفاظتی و مراقبتی و دیدار با خانواده کارکنان جانباز و صدمه‌دیده تدارک دیده‌شده است و درمجموع ۳۰ برنامه شاخص برگزار خواهد شد.

سردار خانچرلی گفت: در خصوص عملکرد ۶ ماهه، بیش از ۸۵۵ هزار تماس ۱۱۰ در ۶ ماهه نخست سال داشتیم که بیش از ۴۳۶ هزار تماس عملیاتی شد و نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سامانه تماس‌های مردمی ۱۹۷ نزدیک به ۱۳ هزار تماس داشت و ۸۰۰ فقره تماس تقدیر از عملکرد مأموران انتظامی بوده و سامانه ۱۹۷ نیز عملیاتی شده است و در بحث تصادفات ۲۸ هزار تصادف داشتیم که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش پیداکرده است که نتیجه برنامه‌ریزی‌های مدون بوده و در تصادفات فوتی ۱۲۰ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و ۵۳۳۳ فقره تصادف منجر به جرح داشتیم.

فرماندهی انتظامی غرب تهران خاطرنشان کرد: ۴۳۰ فقره طرح‌های امنیت اجتماعی در غرب استان انجام‌شده به‌ویژه جمع‌آوری خرده‌فروشان مواد مخدر در پارک‌ها در دستور کار بود و ۵۱ نفر از اراذل‌واوباش منطقه دستگیر شدند و در بحث کشف مواد مخدر ۷۵ درصد افزایش داشتیم که ۱۸ تن انواع مواد مخدر کشف شد.

سردار خانچرلی گفت: همه‌ساله سعی می‌کنیم نیروها را در این حوزه افزایش دهیم و به قاچاقچیان اصلی دست پیدا کنیم و آخرین محموله نیز ۱۵ روز پیش با بیش از  ۸ تن مواد مخدر به همراه ۹ نفر ضبط و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۴۲۹۵ نفر در ارتباط با مواد مخدر دستگیر شدند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در موضوع سرقت ۵ درصد کاهش داشتیم و ۱۰ درصد در کشف سرقت افزایش داشتیم و ۱۶ درصد در دستگیری سارقین افزایش داشتیم و بیش از ۷۰۰۰ سارق دستگیر شدند.

فرماندهی انتظامی غرب استان تهران بیان کرد: بیش از ۳ هزار نفر از اتباع غیرمجاز دستگیرشده و در حوزه جرائم سایبری نیز روزانه در حال افزایش است و ۷۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش جرم وجود داشت در این حوزه بیش از ۱۱۰۰ فقره جرم صورت گرفت و بیش از ۱۰۰۰ مورد کشف و حدود ۲۰۰ نفر دستگیر شدند.

سردار خانچرلی عنوان داشت: در حوزه کشف کالای قاچاق شاهد افزایش ۸ درصدی بودیم و بیش از ۸۷۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و توقیف شد و ۴۷۷ فقره پرونده تشکیل و ۵۸۸ نفر دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در حوزه صدور پلاک بیش از ۳۰ هزار انواع پلاک وسیله نقلیه صادر شد که ۱۰ درصد افزایش داشته و بیش از ۴۷ هزار گواهینامه صادرشده و بیش از ۶۳ هزار گذرنامه صادرشده است و در حوزه اصناف نیز بیش از ۱۲ هزار مورد اصناف بازدید شد و حدود ۷ هزار اخطار پلمب صادر شد و ۱۸ و ۵۰۰ فقره اجرای احکام صورت گرفت.

فرماندهی انتظامی غرب استان در پایان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ و ۵۰۰ فقره ابلاغ اوراق قضایی صورت گرفت و مجموعاً بیش از ۱۲۸ هزار انواع پرونده تشکیل‌شده که ۷ درصد افزایش دارد که ۲۰ هزار پرونده توسط مددکاران و مشاوران مصالحه شده است.

انتهای پیام/ش/پ/الف40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول