اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

غیبت یک هفته‌ای دانش‌آموزان و فرهنگیان برای پیاده‌روی اربعین موجه است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: غیبت یک هفته‌ای دانش‌آموزان و فرهنگیان برای پیاده‌روی اربعین موجه است.

غیبت یک هفته‌ای دانش‌آموزان و فرهنگیان برای پیاده‌روی اربعین موجه است

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره برنامه آموزش و پرورش برای پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی، اجتماعی و دینی و جایگاه بین‌المللی که دارد، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در این راستا نگاه دیگری هم آموزش و پرورش دارد که پیاده‌روی اربعین را بزرگترین و جامع‌ترین موقعیت تربیتی می‌داند لذا رویکردمان هم تشویق به حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان و هم تمهید مقدمات حضور آنهاست و همچنین مشارکت در پشتیبانی‌هایی که دانش‌آموزان و فرهنگیان در این راستا می‌توانند انجام دهند.

کاظمی از برپایی موکب‌هایی توسط تشکل‌های دانش‌آموز در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و گفت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی در این ایام موکب‌هایی را برپا می‌کنند.

وی با اشاره به حضور فرهنگیان و دانش‌آموزان در پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که با تأکید وزیر آموزش و پرورش، امروز در این مصاحبه به همکارانم در سراسر کشور ابلاغ می‌کنم، همکاری با دانش‌آموزان و فرهنگیانی است که پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: از مدیران مدارس می‌خواهم که این موضوع را به عنوان بخشنامه تلقی کنند و غیبت دانش‌آموزان را با همکاری خانواده‌ها در این یک هفته، موجه قلمداد کنند؛ البته دانش‌آموزان هم قول خواهند داد که با همت بلند و تلاش مضاعفی که بعد از پیاده‌روی اربعین خواهند داشت، عقب‌ماندگی‌های درسی خود را جبران کنند. 

وی تأکید کرد: فرهنگیان هم هیچ دغدغه‌ای ندارند و مدیران مدارس مکلف هستند که همکاری‌های لازم را با معلمانی که عازم پیاده‌روی اربعین هستند، داشته باشند و غیبت‌شان را در این یک هفته موجه قلمداد کنند.

کاظمی تصریح کرد: مدیران مدارس نیز تمهیدات لازم را برای کلاس‌های درسی که در این یک هفته، معلمشان حضور ندارد، خواهد اندیشید و معلمان هم بعد از بازگشت از پیاده‌روی اربعین، با کلاس‌های جبرانی این یک هفته را جبران می‌کنند.

وی درباره وضعیت مدارس در استان‌های مرزی جهت اسکان زائران اربعین، گفت: اگر مدرسه‌ای برای اسکان زائران در این یک هفته پیش‌بینی شده باشد، حتما رئیس‌ آموزش و پرورش تدبیر کرده است و کلاس‌های درس تعطیل نمی‌شود و اگر به اجبار مدرسه‌ای تعطیل شود حتما کلاس‌های جبرانی پیش‌بینی خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول