اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شفافیت لازمه مبارزه با مفاسد است

یک فعال سیاسی گفت: وجود فساد در عرصه‌های مختلف گویای لزوم تسریع در تصویب قانون شفافیت است.

شفافیت لازمه مبارزه با مفاسد است

محمداسماعیل امام‌زاده امروز درباره ضرورت تصویب طرح شفافیت در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: شفافیت مهم‌ترین روش برای پیشگیری از فساد به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است.

وی افزود: از پیامدهای طبیعی عدم شفافیت و لاپوشانی، اختفای واقعیت‌ها از جامعه و مراجع قانونی است و این پدیده موجب بروز فساد و انباشت آن می‌شود.

این فعال سیاسی بیان کرد: امروزه ضرورت‌های شفافیت در جهان آنچنان مورد تأکید و مطالبه است که دولت‌ها را در اتاق‌های شیشه‌ای قرار می‌دهند تا تمام برنامه‌ها و اقدامات مسؤولان قابل رصد و پیگیری باشد و این یکی از حقوق طبیعی شهروندی است که مردم بدانند مسؤولان چه می‌کنند.

امام‌زاده اضافه کرد: به‌نظر می‌رسد پیش و بیش از همه این نمایندگان مردم در مجلس هستند که باید مطالبه موکلان خود را در قالب قانونی جامع و مانع در می‌آوردند و عموم را موظف به رعایت آن می‌کردند که خوشبختانه زمینه‌های این حرکت با اقدامات خوب قضایی در پیگیری موضوع برخورد با مفاسد فراهم شده و انشاالله با تصویب قانونی جامع‌الاطراف و اجرای دقیق و توأم با نظارت آن می‌تواند از بروز بسیاری از مفاسد جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: نکته بدون تردید شفافیت لازمه مبارزه با مفاسد است و بدون شفافیتی که قانونمند باشد، مبارزه با مفاسد برخورد با معلول‌ها و شاخه‌هاست بدون آنکه به ریشه مفاسد پرداخته شود.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه برای تعمیق و نهادینه‌سازی مبارزه با فساد و زمینه‌های بروز آن، چاره‌ای جز شفافیت پیش‌روی دولت و نظام اسلامی نیست، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها میزان وضوح و شفافیت در آن حدی است که برنامه کاری مسؤولان به‌ویژه وزرا و نمایندگان مجلس و سایر، در سایت دستگاه‌های مربوطه‌شان وجود دارد و می‌توان به‌صورت لحظه‌ای و حتی با تصاویر زنده آنها را مشاهده و دنبال کرد و در جمهوری اسلامی ایران نیز با لحاظ مسائل امنیتی که در همه کشورها نیز رعایت می‌شود، می‌توان این نظارت عمومی بر فعالیت و عملکرد مسؤولان را با قانون شفافیت به‌وجود آورد.

انتهای پیام/86034/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول