اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سوختن مراتع 750 هکتار اراضی ملی زنجان در آتش

شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان با محوریت موضوعاتی چون آتش‌سوزی، پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان و ... برگزار شد.

سوختن مراتع 750 هکتار اراضی ملی  زنجان در آتش

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان زنجان برگزار و آخرین وضعیت موضوعاتی چون آتش‌سوزی، پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان و ... بررسی شد.

استاندار زنجان در این جلسه با قدردانی از افرادی که تا دقیقه آخر در آتش‌سوزی طارم حضور داشته و مشغول فعالیت بودند، اظهار کرد: باید از حضور این افراد تا دقیقه آخر در محل حادثه قدردانی شود.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به حضور فعال اقشار مختلف برای اطفای حریق در طارم عنوان کرد:  150 نفر از کارمندان و مردم شهرستان طارم برای اطفای حریق به کمک آمدند.
وی با مطلوب خواندن قانون جدید مدیریت بحران افزود: طرح جامع پیشگیری و اطفای حریق باید آماده شود تا بتوان برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت در حوزه را داشت.
حقیقی با بیان اینکه برخی از مدیران ما در بحران در دسترس نیستند، عنوان کرد: باید برای در دسترس بودن از شماره تلفن پنج رقمی که برای مدیران فرستاده شده است، استفاده  شود.

استاندار زنجان با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران حسینی بیان کرد: باید برای اربعین حسینی آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به بد عمل کردن بانک‌ها در زمینه ارائه تسهیلات عنوان کرد: در صورت عدم تمکین رؤسای بانک‌های استان، شهرستان و شعبه‌ها،  برای ارائه تسهیلات جلسه برگزار و موضوع تعیین تکلیف شود.
حقیقی با اشاره به اینکه  باید راهکاری برای افزایش تعامل با بانک‌ها پیدا شود، افزود: اگر بانک‌ها تمکین و همکاری نکنند مردم دچار مشکل می‌شوند.

استاندار زنجان با اشاره به تشکیل جلسه برای روستای «مرصع» عنوان کرد: باید برای انتقال همه اهالی این روستا فکری شود.

*ماهنشان، بیشترین حوادث روی داده به خود را اختصاص می‌دهد

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به ثبت وقوع 116 حادثه طی سال‌جاری در استان زنجان اظهار کرد: از این تعداد 75 مورد آتش‌سوزی است.

توحید سلیمی با اشاره به اینکه در هفت شهرستان زنجان آتش‌سوزی حادثه قالب بوده است، بیان کرد: این در حالی است که در شهرستان ابهر سیل و آبگرفتگی بیشترین تعداد موارد وقوع حوادث را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به ارزیابی هر یک از شهرستان‌های زنجان در زمینه حوادث عنوان کرد: شهرستان ماهنشان با ۳۲ مورد بیشترین حوادث را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان زنجان همچنین از ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور خبر داد و افزود: براساس قانون جدید مدیریت بحران کشور، سه سند در سطح ملی و دو سند در سطح استان زنجان تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش مخاطره، کاهش خطرپذیری و کاهش میزان خسارات مالی و جانی در سندهای نگارش شده مورد تاکید است،  عنوان کرد: این قوانین به صورت دستورالعملی به دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود.

*۷۵۰ هکتار در استان زنجان در آتش سوخته است

در ادامه جلسه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان نیز با اشاره به آتش‌سوزی‌های سال‌جاری عنوان کرد: بارش‌های مطلوب زمستان سال گذشته و بهار سال‌جاری مهم‌ترین دلیل  آتش‌سوزی در مراتع است.
خلیل آقاجانلو با اشاره به برگزاری جلساتی در زمینه پیشگیری از آتش‌سوزی در استان و شهرستان بیان کرد: شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و طارم با توجه به بالا بودن پوشش گیاهی بیشترین آتش‌سوزی را ثبت کرده است.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب استان زنجان در پایین بودن آمار آتش‌سوزی گفت: زنجان جزو ۱۰ استان دارای آتش‌سوزی کم در کشور است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به نقش افزایش ورزش باد در افزایش آتش‌سوزی و تشدید بروز آن عنوان کرد: این موضوع به بالای ۲۰۰ روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال‌جاری ۷۵۰ هکتار در استان زنجان در آتش سوخته است، بیان کرد: با ورود به هنگام و همکاری دستگاه‌ها و مردم از میزان شیوع آتش در مراتع جلوگیری و میزان خسارت‌های وارده کاهش داشته است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌ها در زنجان بیشتر به خاطر دلایل انسانی روی می‌دهد، افزود: سهل‌انگاری و خاموش نکردن آتش پس از ترک طبیعت مهم‌ترین علت بروز این حوادث اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از آغاز سال تاکنون دو حادثه سیل در ابتدای سال و آتش‌سوزی در ماه‌های پایانی تابستان دو سوژه مورد تاکید در ستاد مدیریت بحران استان زنجان است.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول