اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

یک سوم از لکه‌های نفتی در سواحل گناوه پاکسازی شد

معاون عملیات نفت منطقه بهرگان گفت: یک سوم از آلودگی نفتی در سواحل گناوه پاکسازی شده و تا دو روز دیگر عملیات پاکسازی به صورت کامل انجام می‌گیرد.

یک سوم از لکه‌های نفتی در سواحل گناوه پاکسازی شد

مسعود بیرانوند صبح امروز در حاشیه پاکسازی ساحل بندر گناوه از لکه‌های نفتی  در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان گناوه اظهار داشت: منطقه بهرگان یکی از مناطق شش گانه شرکت نفت فلات قاره است که در شمال غرب منطقه خارگ قرار دارد که در پی نشت یکی از لوله‌های منطقه خارگ، آلودگی‌های نفتی به سمت سواحل گناوه و خارگ سرازیر شده است.

معاون عملیات نفت منطقه بهرگان با اشاره به اینکه به محض دریافت خبر آلودگی‌ها، سورس نفتی را قطع کردیم، بیان کرد:  حجم آلودگی‌ها  در حدفاصل بنادر گناوه و ریگ رخ داده بود که هر چند لکه‌های نفتی حجم زیادی نداشت اما گستردگی آن زیاد است.

بیرانوند در رابطه با اقدامات انجام گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری نشستی با فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری گناوه و همچنین فراخوانی روز گذشته، پرسنل منطقه نفتی بهرگان با کمک بسیجیان واحد بسیج سیدالشهداء شهر امام حسن عملیات پاکسازی سواحل را شروع کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر یک سوم از لکه‌های نفتی در سواحل پاکسازی شده است، تأکید کرد:  اکثر  مناطقی که آلودگی نفتی داشته است پاکسازی شده و شهروندان هم‌اکنون از ساحل گناوه استفاده می‌کنند و تا دو روز آینده تمام ساحل پاکسازی می‌شود.

بیرانوند با اعلام اینکه شرکت نفت فلات قاره متعهد به بهبود مستمر زیست محیطی است، عنوان کرد: در این خصوص هزینه‌هایی انجام شده و دوره‌های آموزشی برگزار شده است.

وی  هوای شرجی و رطوبت صد درصدی در منطقه جنوب را  موجب کندی در روند پاکسازی سواحل دانست و  بیان داشت: برخی آلایندگی ها در حالت مد زیر آب و در بستر دریا می‌مانند و فقط هنگام جزر دریا میتوانیم عملیات پاکسازی را ادامه دهیم.

بیرانوند ابراز کرد: امروز  با همکاری محیط زیست گناوه، پرسنل منطقه نفتی بهرگان، بسیج سیدالشهدا امام حسین و پایگاه بسیج شرکت نفت فلات قاره عملیات پاکسازی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بزودی بر این معضل محیط‌زیستی فائق آیم و محیطی عاری از هرگونه آلایندگی داشته باشیم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول