اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح جامع گل و گیاهان زینتی محلات در حال تدوین است

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور گفت: طرح جامع گل و گیاهان زینتی محلات در حال تدوین است که باید در خصوص توسعه، تکثیر و منابع تکثیری در این برنامه دیده شود

طرح جامع گل و گیاهان زینتی محلات در حال تدوین است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حاجی‌وند صبح امروز در بازدید از گلخانه‌های کشت بافت، تولید آناناس و تولید پیاز گیاهان زینتی محلات اظهار کرد: محلات به راستی هلند ایران است و باید ظرفیت این شهرستان را به درستی به مردم معرفی کرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده یک ردیف منابع اعتباری برای پژوهشگاه گل و گیاهان زینتی محلات تدوین و پیگیری و اجرا شده که به اشتباه سازمان برنامه و بودجه ذیل دانشگاه دولتی قرار گرفته که مربوط به پژوهشکده گل و گیاهان زینتی است که این موضوع پیگیری شود تا ردیف به پژوهشکده اختصاص یابد، چرا که این ردیف می‌تواند برای پژوهش تولید پیاز ارقام گل و گیاهان زینتی وارداتی قرار بگیرد.

رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور افزود: محل ردیف اعتباری برای گل و گیاه از محل تعرفه واردات گل و گیاه کشور می‌تواند برای توسعه صنعت گل و گیاه و توسعه پژوهشگاه شکل بگیرد.

حاجی‌وند  افزود: تولید فناورانه زمانی ارزشمند است که به تجاری‌سازی پرداخته شود و علم به ثروت تبدیل شود و باید ضریب نفوذ آن مشخص شود، اگر بخواهیم جهشی در پژوهشگاه اتفاق بیفتد باید این پروژه‌های تعرفه‌ای و ردیفی تعریف و اجرا شود.

وی گفت: طرح جامع گل و گیاهان زینتی محلات در حال تدوین است که باید در خصوص توسعه، تکثیر و منابع تکثیری در این برنامه دیده شود و بر روی تولید ارقامی که واردات می‌شود کار شود و کار تکثیر آن‌ها انجام شود. 

به گفته وی تدوین بسته‌های آموزشی و ترویجی جامع برای گل و گیاهان زینتی محلات بخش دیگر این برنامه جامع است و تحقیق و توسعه را به دنبال خواهد داشت، هم اکنون یافته‌هایی مثل ارقام گل داوودی وجود دارد که قابلیت تجاری سازی وجود دارد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول