اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مبارزه با رانت نمایندگی مجلس با رصد اموال و دارایی‌ها محقق می‌شود

نماینده ایلام در مجلس گفت: در نمایندگی مجلس رانت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که بهترین روش کنترل آن رصد اموال و دارایی هاست، لذا به همکارانم توصیه می‌کنم برای مقابله با اتهامات در فضای مجازی اموالشان را اعلام کنند.

مبارزه با رانت نمایندگی مجلس با رصد اموال و دارایی‌ها محقق می‌شود

جلال میرزایی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره اعلام شفاف و علنی لیست اموال و دارایی مسئولان گفت: متاسفانه در جامعه ما ایجاد تردید در مورد همه چیز حکمفرما شده است که باعث شده است خیلی از شیوه‌ها و ابزارهایی که به دنبال بهبود سرمایه اجتماعی و کاهش نارضایتی است، خنثی شود.

وی افزود:‌متاسفانه روند تخریبی خاصی در جامعه ما شکل گرفته که فکر می‌کنم به دنبال نابودی سرمایه اجتماعی در جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: وقتی مسئله‌ای خیلی بزرگ می‌شود زمینه ایجاد تردیدهای بعدی هم فراهم می‌آورد.

میرزایی گفت: باید ضمن حمایت از اعلام لیست اموال و دارایی مدیران و مسئولان به قوه قضائیه، اجازه ندهیم عده‌ای ایجاد شبهه و تردید در عدم اعتماد به این کار را ترویج دهند و بر همین اساس باید مدیریت لازم را برای عدم ایجاد تردید در این کار فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌اصل اعلام اموال مسئول و نماینده کاری درست است و آن را قبول دارم اما بزرگ نمایی این کار را با تبلیغات صحیح نمی‌دانم.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود:‌نباید با عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مسئولین به جامعه اینگونه القا شود که همه مدیران دچار مشکل هستند.

میرزایی تصریح کرد:‌اگر مدیر و مسئول اموال خود را اعلام کرد و با آن دسته از افراد متخلف و سوء‌استفاده گر از جایگاه‌شان برخورد قاطع صورت نگیرد در این صورت جامعه را ناراضی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: مردم ایلام از میزان هزینه کرد انتخاباتی من مطلع بوده و می‌دانند حقوق خود را چون عضو هیأت علمی دانشگاه هستم از دانشگاه می‌گیرم نه مجلس.

نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: باید ضمن اجرای دقیق اعلام لیست اموال ودارایی مدیران و مسئولان از جایگاه‌های آنها هم دفاع کنیم تا آنها بتوانند در شرایط بحرانی از کشور و نظام دفاع کنند و نباید در مسیری حرکت کنیم که به جایگاه مدیریت و مسئولیت کشور ضربه بزنیم.

میرزایی افزود:‌چون شفافیت وجود نداشته است برخی اتهامات مالی منتسب به خانواده مسئولین در قالب پرونده به قوه قضائیه رفته و وضعیت حاد شده است اما اگر از ابتدا سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان و خانواده آنها اجرایی شده بود این افراد قطعا در باتلاق گیر نمی‌کردند.

وی گفت:‌اگر مسئولی نمی‌خواهد اموال و دارایی خود را به قوه قضائیه اعلام کند نباید وارد عرصه وگود مدیریتی کشور شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: نمایندگان مجلس یقین کنند که اعلام اموال و دارایی‌شان به قوه قضائیه به نفع آنهاست زیرا از اتهاماتی که در فضای مجازی به آنها وارد می‌شود، جلوگیری خواهد شد.

میرزایی گفت:‌وقتی اموال یک نماینده و مسئول اعلام شد و بعد از 4 سال پایان ماموریتش مجددا آن میزان برآورد شد که آیا اضافه شده یا خیر، قطعا به سود آن فرد خواهد بود.

وی افزود:‌در نمایندگی مجلس جایگاه و رانت فوق‌العاده‌ای وجود دارد که بهترین روش کنترل آن رصد اموال و دارایی آنهاست.

نماینده مردم ایلام در مجلس  در پایان تصریح کرد: گاهی ممکن است یک نماینده سالم باشد اما اطرافیان و خانواده آنها زمینه فساد را برایش ایجاد کند اما قطعا با اعلام لیست اموال و دارایی به قوه قضائیه ایمنی لازم برای آن نماینده و خانواده‌اش ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول